شناسهٔ خبر: 42503 - سرویس مسکن و شهرسازی

در اولین روز از هفته دولت انجام شد:

افتتاح تونل سلام شهر جدید پردیس با حضور معاون وزیر راه شهرسازی/ دسترسی آسان و سریع پردیسی‌ها به كلانشهر تهران

افتتاح تونل سلام شهر جديد پرديس امروز با حضور معاون وزير راه و شهرسازی همزمان با اولین روز از هفته دولت به افتتاح رسيد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز پروژه‌های مسیر دسترسی به فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ به طول ۱۰/۶ کیلومتر، ۴ دستگاه تقاطع غیرهمسطح به طول ۲۷.۲ کیلومتر و ۲ دستگاه تونل به طول ۱۶۲۹ متر( که بزرگترین تونل شهری شهرستان‌های کشور به شمار می‌رود)  با حضور محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید،حبیب الله طاهرخانی معین ویژه شرکت عمران شهر جدیدپردیس، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، مسئولین شهرستان پردیس، اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت عمران پردیس افتتاح شد.

تونل سلام فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس كه در ضلع شمال غربی پردیس در قسمت شمالی دره كمرد قرار دارند را به آزاد راه تهران-پردیس متصل كرده و باعث هدایت ایمن ۲۵۰۰۰۰سفر تولید شده در روز در این محور خواهد شد.

تأمین دسترسی آسان فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ مسكن مهر شهر جدید پردیس، كاهش ترافیك درون‌شهری پردیس و ارتقای كیفیت ترافیكی تقاطع كیلومتر ۱۷ آزادراه، افزایش شاخص‌های كیفی سفر تهران-پردیس و جذب بیشتر جمعیت تهران، كاهش زمان سفر، هزینه سفر، صرفه‌جویی مصرف سوخت و كاهش استهلاك و كاهش آلایندگی محیط زیست، تأمین ارتباط فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس با كوتاه‌ترین مسیر و تأمین دسترسی شهر جدید توسط چند راه موازی از مهم‌ترین مزایای این پروژه عمرانی به شمار می‌رود.

نریمان در حاشیه مراسم افتتاح تونل سلام در جمع خبرنگاران اعلام كرد: افتتاح امروز مصادف با اولین روز هفته دولت است که یکی از بزرگترین تونل‌های شهری شهرستان‌های کشور را زیر بار ترافیکی برده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأكید براینكه برای افتتاح پروژه مذكور هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۷ میلیارد تومان صرف شده است گفت: این تونل ضمن فراهم كردن دسترسی سریع و آسان به فازهای ۵،۸،۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس باعث صرفه‌جویی در رفت و آمد نیز شده است.

غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاح این پروژه بیان كرد: دسترسی شهر پردیس به فازهای مختلف، ازادراه تهران- پردیس و جاده قدیم از مزایای این پروژه بزرگ ملی به شمار می‌رود.

غفوری همچنین خاطر نشان كرد: با افتتاح این پروژه ترافیک  درون شهری پردیس کاهش یافته و دسترسی سریع با کلانشهر تهران برای ساکنین این شهر امکان پذیر می‌شود.