شناسهٔ خبر: 42531 - سرویس استان‌ها

همزمان با آغاز هفتهٔ دولت صورت گرفت:

بازدید میدانی معاون ساخت و توسعهٔ آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی از آزادراه لامرد – پارسیان

بازدید همزمان با آغاز هفتهٔ دولت سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی از مراحل ساخت آزادراه لامرد - پارسیان که توسط سرمایه‌گذار بومی منطقه در دست اجراست، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، همزمان با آغاز هفتهٔ دولت سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی از مراحل ساخت آزادراه لامرد - پارسیان که توسط سرمایه‌گذار بومی منطقه در دست اجراست، بازدید کرد.

باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه: همواره بایستی حمایت از سرمایه‌گذاران در معنای واقعی و در عمل صورت گیرد، افزود: حضور شخص مهندس میرشفیع و بازدید میدانی ایشان به همراه ۴ نفر از کارشناسان وزارت راه و شهرسازی از شرایط محیطی موجود جهت ساخت آزادراه و بررسی‌های دقیق در انجام این حرکت خود گویای همین رویه در استقبال از سرمایه‌گذاران در حوزهٔ راه است.

وی تصریح کرد: طبیعتاً با ساخت آزادراه لامرد - پارسیان تغییر جدی و به دنبال آن ارتقا در بخش حمل و نقل منطقه صورت می‌گیرد و بدین منظور تیم‌های مختلف متشکل از مشاوران کارفرما و سرمایه‌گذار زیر نظر تیم کارشناسی و مطالعاتی وزارت راه و شهرسازی برای کیفی نمودن مراحل تکمیل این آزادراه در شرایط سخت این منطقه تلاش‌های وافری را انجام داده و عملاً با کار مطالعاتی علمی و فنی به دنبال رسیدن به مقصدی شایسته در تکمیل هر چه بهتر این آزادراه هستند.

وی بیان کرد: در این آزادراه ۴۵ کیلومتری سه خط رفت و سه خط برگشت و سه تقاطع غیر هم‌سطح پیش‌بینی شده و با اجرایی شدن آن ۵۰ کیلومتر کاهش مسیر راه با خود به همراه خواهد داشت.

باقری فرد در ادامه از لزوم ورود سرمایه‌گذاران در دیگر بخش‌های منطقه گفت و ادامه داد: با توجه به ترانزیتی بودن حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و نزدیک بودن به آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و تردد خودروهای سنگین حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند برآیند خوبی را برای منطقه به همراه داشته باشد و بی‌شک با جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی در اشکال مختلف می‌توان منطقه را به یکی از شریان‌های مهم ارتباطی کشور و کریدور ارتباطات جاده‌ای تبدیل کرد.

وی همچنین اظهار کرد: در بازدید میرشفیع از تونل شهید باقری لامرد که بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور محسوب می‌شود، طرح‌هایی جهت اتصال این آزادراه به تونل مذکور مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شدن اقدامات لازم برای این اتصال در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان از همراهی فرماندار محترم لامرد، دفتر نمایندهٔ مردم شریف لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی و نیز خدمات ارزندهٔ شخص سرمایه‌گذار و همراهان وی در طول این بازدید یک‌روزه تقدیر کرد.