شناسهٔ خبر: 42545 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان کرمان تشریح کرد:

بهره‌برداری از ۱۳ پروژه راهداری کرمان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان/ کسب رتبه نخست کشوری در کسب درآمد صدور بارنامه

خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه تا پایان هفته دولت شاهد افتتاح ۱۳ پروژه از جمله روکش آسفالت محورها و بهره‌برداری از چندین راهدارخانه خواهیم بود، گفت: در پنج ماه نخست امسال کرمان توانسته رتبه نخست کشوری را در کسب درآمد از صدور بارنامه‌ها کسب کند.

خداداد مقبلی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: تا پایان هفته دولت شاهد افتتاح ۱۳ پروژه راهداری در استان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

مقبلی در معرفی این پروژه‌ها گفت: هفته دولت روکش آسفالت محور سیرجان- حاجی‌آباد باند برگشت به طول ۶۱ کیلومتر با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود. همچنین روکش آسفالت کمربندی سیرجان به طول ۱۷ کیلومتر با اعتبار شش میلیارد تومان، محور سیرجان- بافت از سمت سیرجان به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بافت- سیرجان از سمت بافت به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بافت- کرمان از سمت کرمان به طول ۱۴ کیلومتر با اتبار سه میلیارد تومان و دوراهی راور به طول ۶ کیلومتر با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبارو باند برگشت شهر بابک- رفسنجان به طول هشت کیلومتر با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌سرند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان افزود: بهره‌برداری از بهسازی دو پل در محور بردسیر- سیرجان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و ساماندهی محور کرمان- بردسیر به طول ۵.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی این اداره‌کل طی هفته دولت است. ضمن اینکه راهدارخانه‌های ماهان، سیرچ و ارزویه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان چهارراه و حد واسط هسته مرکزی کشور و جنوب ایران است و راه‌ای این استان دارای نقش ملی و فراملی در اقتصاد کشور هستند، گفت: در پنج ماه نخست امسال توانستیم به افزایش ۳۰ درصدی صدور بارنامه دست یابیم و رتبه نخست کشوری را در کسب درآمد از صدور بارنامه دریافت کنیم. ضمن اینکه امیدواریم به زودی سامانه نوبت‌دهی مجازی بارنامه نیز دراستان فعال شود.

مقبلی عنوان کرد: در پنج ماه نخست امسال به همت راهداران کرمان روکش آسفالت ۱۰۵ کیلومتر از راه‌های استان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده و درزگیری ۵۲ هزار و ۷۰۰ متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محقق شده است. از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به لکه‌گیری ۲۹ هزار متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد  و ۱۶۰ میلیون تومان، ماسه آسفالت به طول ۱۲۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، قیرپاشی ۲۰۰ کیلومتر از محورها با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، آسفالت کم ضخامت به وطل ۱۳ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و شانه‌سازی در ۴۰۰ کیلومتر اره با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: درپنج ماه نخست امسال ۲۰۰ نقطه پرحادثه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان ساماندهی شده، در ۳۸۰ کیلومتر از راه‌ها اصلاح شیب شیروانی با صرف بیش از یک میلیارد تومان انجام شده و با صرف دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار۱۳ دهنه پل بزرگ که درجریان سیل سال گذشته تخریب شده بودند تعمیر و کف‌‌سازی شدند.

وی به بهسازی ۳۵ دهنه پل کوچک در پنج ماه نخست امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: دراین راستا همچنین می‌توان به تیغ‌زنی راه‌های روستایی، تنظیف رودخانه‌ها از رسوبات، احداث دو راهدارخانه و سه آشیانه ماشین‌آلات  نیز اشاره کرد.

مقبلی گفت: درمجموع اقدامات انجام شده توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یا استان کرمان طی پنج ماه نخست امسال ۷۸ میلیارد تومان هزینه داشته است.