شناسهٔ خبر: 42586 - سرویس استان‌ها

همزمان با هفته دولت انجام شد:

بهره‌برداری ۱۰ کیلومتر از بزرگراه فسا به داراب در استان فارس

افتتاح مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ۱۰ کیلومتر از بزرگراه فسا – داراب حدفاصل سه‌راهی جلیان تا روستای ششده در محور قدیم فسا – داراب با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال همزمان با آغاز هفته دولت و روز کارمند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، همزمان با آغاز هفته دولت در حاشیه مراسم افتتاح آغاز عملیات پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان فسا که با حضور معاونت امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم فسا که با حضور معاونت امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استانی و محلی انجام شد، فیروزتکاور مدیرکل راه و شهرسازی گفت:

خداوند بزرگ را شاکریم که با وجود کمبود منابع و تنگناهای اعتباری در کشور شاهد افتتاح پروژه‌های بسیاری در هفته دولت که گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی می‌باشد هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه راه و شهرسازی در استان فارس نیز بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه‌های متعددی در حوزه راه-مسکن مهر-ساختمانهای اداری آماده افتتاح داریم که در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از افتتاح ۶۵ کیلومتر بزرگراه، ۵۸ کیلومتر احداث راه روستایی ۵۹ کیلومتر روکش راه روستایی و ۴۰۸۷ واحد مسکن مهر که توسط سه دستگاه اداره کل راه و شهرسازی-بنیاد مسکن و شرکت توسعه و عمران شهر جدید صدرا احداث شده و همچنین ساختمان اداره کل امور مالیاتی به مساحت ۲۲۵۰ مترمربع که توسط اداره کل راه و شهرسازی احداث گردید در این هفته خبر داد.

وی تصریح کرد: امروز در شهرستان فسا شاهد افتتاح بزرگراه فسا – داراب حدفاصل  سه‌راهی جلیان تا روستای ششده می‌باشیم که مشخصات فنی آن شامل ۱۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۱۴۶ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و ۱۹ دستگاه پل و ابنیه فنی و ۴۶ هزار تن آسفالت در دو لایه ۱۱ سانتی‌متری است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: مشاور این پروژه شرکت مهندسین مشاور اتحاد راه، پیمانکار شرکت ساختمانی زرین‌دشت و کنترل کیفی پروژه اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان فارس می‌باشد.

تکاور نیز در ادامه از آغاز عملیات اجرایی سه‌راهی جلیان تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان فسا به سمت داراب به طول ۲۶ کیلومتر خبر داد.