شناسهٔ خبر: 42601 - سرویس مسکن و شهرسازی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

کمیسیون ماده ۱۰۰ محلی برای کسب درآمد نیست

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل نیاز شهرداری به منابع مالی به محلی برای کسب درآمد مبدل شده که مدیران شهری باید بدانند کمیسیون ماده ۱۰۰ محل کسب درآمد نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن هاشمی روز یکشنبه در دومین جلسه علنی شورای شهر و در جریان انتخاب نمایندگان شورا برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری افزود:مدیران شهرداری باید بدانند از ابتدای فرآیند ساخت و ساز مانع از بروز تخلفات ساختمانی شوند.

وی اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ به منظور جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز تشکیل شده که به دلیل نیاز شهرداری به منابع مالی، متاسفانه این کمیسیون به منبعی برای کسب درآمد تبدیل شده است.

هاشمی تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیر قانونی باید از ابتدا انجام شود، امری که متاسفانه کمتر شاهد وقوع آن هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عده ای در ساخخت و ساز تخلف می کنند و بعد با حضورر در کمیسیون ماده ۱۰۰ و پرداخت جریمه، مجوز لازم را دریافت می کنند که این رویه کاملا غلط است.

هاشمی تاکید کرد: رانت در شهرداری از همین جا شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جریمه تخلف ساخت و ساز باید یک دوم تا سه برابر قیمت ملک در منطقه باشد گفت: قانونگذار به کمیسیون ماده ۱۰۰ اختیار داده که قیمت منطقه و جریمه را مشخص کند.

هاشمی تصریح کرد: شکایت های مطرح شده از کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز مربوط به همین موضوع است که جریمه ناچیزی برای تخلف ساخت و ساز از سوی کمیسیون تعیین می شود و یا اینکه در موارد مشابه، جریمه سنگینی در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه برخی نیز در این میان دلالی می کنند اظهار کرد: نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ باید مراقب باشد تصمیمات درست و منطبق بر قانون باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، بر اساس رای گیری انجام شده، علی اعطا، محمود میرلوحی، افشین حبیب زاده، محمد علیخانی، محمد سالاری، حسن خلیل‌آبادی، آرش حسینی‌میلانی، سیدحسن رسولی، صدراعظم نوری و زهرا نژادبهرام به عنوان نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون های ۱۰ گانه ماده ۱۰۰ تهران انتخاب شدند.