شناسهٔ خبر: 42605 - سرویس استان‌ها

در چهارمین روز از هفته دولت صورت گرفت:

افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهید خدادادی در شهرستان بوشهر

فرزاد رستمی امروز با حضور عضو هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، نماینده مردم بوشهر گناوه دیلم در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر و دیگر مسئولین مدرسه ۹ کلاسه شهید خدادادی شهر بوشهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این مراسم گفت: در چند دهه گذشته، گسترش کالبدی شهرها متناسب با رشد جمعیت نبوده و نظام برنامه‌ریزی نتوانسته به تقاضای گروه‌های کم‌درآمد برای اسکان و ارائه خدمات پایه، پاسخ شایسته دهد که منجر به شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی، عمدتاً در حاشیه شهرها شده است. خوشبختانه در سالیان اخیر، نگرش به موضع، با پذیرش واقعیت‌های موجود، تغییر یافته و با تهیه و تصویب سند ملی بازآفرینی محلات هدف، ساماندهی و بهسازی آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

رستمی افزود: یکی از اقداماتی که شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران در طی سال‌های اخیر در استان بوشهر انجام داده است احداث دبستانی در محدوده تنگک ۳ واقع در جنوبی‌ترین نقطه شهر بوشهر است که بر اساس مطالعات انجام شده در طرح توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی این شهر و نیز برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی و جلسه با شورایارهای محله، این اقدام مصوب و در تاریخ ۹۴/۲/۲۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به زیربنای این دبستان بیان کرد: این مدرسه ۹ کلاسه با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع و مساحت عرصه ۴۰۰۰ مترمربع و ۳ طبقه امروز افتتاح شد.

رستمی با اشاره به هزینه این پروژه عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و سیصد و میلیون تومان افتتاح شد.