شناسهٔ خبر: 42620 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان تهران خبر داد:

اعطاء بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی/ تعریف پروژه‌های اداره عمران و بهسازی شهری در سال ۹۶

محمد عبدالملکی در دولت یازدهم بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی مختص اقشار کم‌درآمد در بافت‌های فرسوده استان تهران شده است، این در حالیست که هم‌راستا با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و رئیس‌جمهور محترم عملیات اجرایی ۶ پروژه جدید در محلات حاشیه‌ای شهرهای نسیم شهر، گلستان و شهر قدس در شهریورماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمد عبدالملکی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری با اعلام این خبر گفت: تنها هشت هزار فقره از تسهیلات فوق طی سال‌های گذشته پرداخت شده است.

وی همچنین از برگزاری مناقصه مجموعه‌های ۸۰ و ۱۸ واحدی مسکونی جدید در فاز دوم محله سیروس، عملیات اجرایی بهسازی پیاده راه موسوی کیانی و حمایت از ۱۰ مورد پایان‌نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری طی سال گذشته خبر داد و افزود: طی سال جاری پی گیری‌ها برای تعریف پروژه‌های جدید با توجه به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساماندهی بافت فرسوده و ناکارآمدی شهری از روند مطلوب‌تری برخوردار خواهد شد.​

وی همچنین گفت: احداث مرکز اورژانس اجتماعی و جداره سازی رودخانه شادچای دو پروژه شهر گلستان است در نسیم شهر احداث یک مجموعه فرهنگی هنری و یک سالن ورزشی در دستور کار اداره کل قرار دارد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری تأکید کرد: این پروژه در قالب ردیف‌های ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و ساماندهی حاشیه راه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه از تأمین شبکه روشنایی معابر محلات محروم و حاشیه‌نشین و همچنین احداث کتابخانه و خانه مشق شهرستان قدس خبر داد.

عبدالملکی ضمن تشکر از تعامل مطلوب دیگر مدیران اداره کل افزود: اعتبار پروژه‌های فوق بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال است که از محل منابع ملی تأمین شده است.