شناسهٔ خبر: 42622 - سرویس هوایی

جزئيات گزارش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

پایان عملیات اعزام زائرین به خانه خدا/ انجام ۲۶۰ پرواز به فرودگاه جده و مدینه/ بازگشت حجاج از ۱۵ شهریور

اعزام حجاج در عملیات حج امسال ۲۶۰ پرواز بالغ بر ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۷ ایستگاه به دو فرودگاه مدینه منوره و جده انتقال یافتند که بازگشت آنها به میهن از روز ۱۵ شهریور ماه آغاز و تا سوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره کل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" عملیات اعزام زائرین خانه خدا از مبدا ۱۷ ایستگاه عملیاتی از روز نهم مرداد ماه سال جاری آغاز و در روز ۴ شهریورماه به پایان رسید.

در این عملیات با انجام ۲۶۰ پرواز بالغ بر ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ایستگاه های اردبیل ، همدان ، بندر عباس ، رشت ، شیراز ، بوشهر ، ارومیه ، گرگان ، یزد ، ساری ، زنجان ،  زاهدان ، بیرجند ، کرمانشاه ، اصفهان ، کرمان و تهران به دو فرودگاه مدینه منوره و جده انتقال یافتند.

توفیق انتقال زایرین خانه خدا در حالی بدست آمده است که  هواپیمایی "هما" با مسائلی از جمله داشتن محدویت زمانی برای برنامه ریزی پروازها ، عملیاتی شدن تعدادی از ایستگاه ها برای اولین بار و بعضا نداشتن تجهیزات لازم در این ایستگاه ها برای انجام چنین پروازهایی ، همزمانی با افزایش تقاضا برای مسافرت های هوایی با توجه به فصول پرتردد پروازی مواجه بوده است که به زعم دست اندرکاران این موفقیت تنها در سایه همدلی ,تلاش مضاعف و ایثارگرانه همکاران #همایی برای امر خدمت رسانی به هموطنان به خصوص زائران خانه خدا قابل توصیف است.

شایان ذکر است علاوه بر انتقال زائران از ۱۷ ایستگاه عملیاتی کشور ، انجام هندلینگ پروازهای شرکت هواپیمایی سعودی برای انتقال زائران سه ایستگاه باقی مانده اهواز ، تبریز و مشهد مقدس بر عهده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

گفتنی است عملیات بازگشت حجاج به میهن از روز ۱۵ شهریور ماه آغاز و تا سوم مهرماه ادامه خواهد داشت و در این مدت هواپیمایی "هما" حجاج را از مبدا دو فرودگاه مدینه منوره و جده به مقصد ۱۷ ایستگاه عملیاتی در داخل کشور انتقال خواهد داد./