شناسهٔ خبر: 42663 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

توزیع ۷۰۰۰ کلاه ایمنی در بین موتورسواران اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهداری‌و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت‌: تاکنون برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای، ۷۰۰۰ کلاه ایمنی در بین موتورسواران استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل راهداری وحمل‌و ‌نقل جاده‌ای استان اردبیــــــل، علی رحمتی که در همایش آموزشی ارتقای ایمنی موتورسواران و دارندگان ادوات کشاورزی روستای گندیشمین اردبیل سخن می‌گفت با بیان این مطلب از کسب رتبه اول کشوری استان اردبیل در کاهش تلفات و تصادفات موتور سواران خبر داد و افزود: با برنامه ‌ریزی‌های مناسب در چهار ماه گذشته شاهد کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای استان هستیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش میزان آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای همه باید در میدان عمل آماده اقدام لازم باشیم، گفت: در همین راستا اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل سال گذشته با اجرای ۴۶ جلسه آموزشی موتورسواران، اهدای بیش از ۷۰۰۰ کلاه ایمنی، چراغ قوه و شبرنگ در بین موتورسواران و صاحبان ادوات کشاورزی توانسته اقدامات مهمی در جهت ایمن‌سازی و آموزش انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی در ۳۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان و انجام آموزش‌های ایمنی برای ۱۷۰۰ دانش آموز مقاطع ابتدایی و راهنمایی اظهار امیدواری کرد که با انجام آموزش‌های همه جانبه شاهد دو رقمی شدن تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

رحمتی تصریح کرد: در پنج ماه گذشته تردد وارده به استان اردبیل با ۱۱.۲ درصد افزایش به رقم سه میلیون و ۳۸۶ هزار و ۶۰۸ تردد رسیده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز علت اصلی فوت موتور سواران در تصادفات را وارد شدن ضربه به سر آنان دانست و گفت: کلاه ایمنی، کلاه زندگی و امنیت است که در حفظ جان موتورسوار نقش اساسی ایفا می‌کند.

فتاحی با قدردانی از اقدامات ایمنی و آموزشی اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل  از نبود پیست مناسب موتورسواری و اتومبیل‌رانی در استان انتقاد کرد و افزود: اگر این مهم در استان راه‌اندازی شود ما دیگر شاهد تخلیه هیجانات روحی جوانان در جاده‌ها که باعث بروز تصادف می ‌شوند نخواهیم بود.

در پایان این مراسم به موتورسواران روستای گندیشمین کلاه ایمنی اهدا شد.