شناسهٔ خبر: 42691 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

افتتاح ۹۹۸ واحد مسکن مهر استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته دولت/ تکمیل عملیات واگذاری مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح همزمان ۹۹۸ واحد مسکن مهر به طور همزمان در سراسر استان با حضور مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و همتی استاندار قزوین خبر داد و گفت: با احتساب این واحدها تاکنون ۵۳۷۴۲ واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: در پروژهٔ مسکن مهر استان قزوین در مجموع بخش‌ها (شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، زیر ۲۵ هزار نفر و بافت فرسوده) احداث ۵۸۹۵۴ واحد پیش‌بینی شده بود که از این تعداد ۵۲۷۴۴ واحد افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده بود؛ با احتساب ۹۹۸ واحدی که به مناسبت هفته دولت سال ۹۶ افتتاح شد تعداد واحدهای تحویل شده به متقاضیان به ۵۳۷۴۲ واحد مسکونی رسید.

وی افزود: تعداد واحدهای پیش‌بینی شده برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در استان ۴۴۴۵۸ واحد بوده که از این تعداد و با احتساب واحدهای افتتاحی امروز ۳۹۲۷۴ واحد مسکونی افتتاح شده است.

حق لطفی بیان کرد: به این ترتیب ۸۸ درصد از واحدهای مسکن مهر استان در شهرهای بالای ۲۵۰۰۰ نفر تاکنون افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: تعداد ۸۸۴۲ واحد مسکونی نیز در بافت‌های فرسود از تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده بودند که با همت و تلاش مضاعف کلیه این واحدها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گفته وی این ۹۹۸ واحد بهره‌برداری شده در شهرستان‌های این استان را به ترتیب شامل قزوین ۴۶ واحد، البرز ۷۶۰ واحد، تاکستان ۱۴۴ واحد و آبیک ۴۸ واحد اعلام کرده و خاطرنشان کرد: این واحدها هم‌اکنون آماده واگذاری به متقاضیان مسکن مهر است.

تکمیل عملیات واگذاری مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: خوشبختانه عملیات تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سراسر استان به پایان رسیده است.

محمد همتیان افزود: در همین راستا استان قزوین جزو استان‌های برتر و پیشروی کشور در صدور دفترچه اقساط و ارائه کارت قسط به متقاضیان بوده است.