شناسهٔ خبر: 42757 - سرویس استان‌ها

در ششمین روز از هفته دولت انجام شد:

بهره‌برداری روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور روعان- دخان در استان همدان

مراسم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه بهسازی و روکش آسفالت محور همدان ساوه در مسیر روعان –دخان انجام شد، گفت: حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در ششمین روز از هفته دولت و مراسم افتتاح این پروژه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر علیه‌السلام و گرامی داشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: بهسازی و روکش آسفالت محور اصلی و شریانی روعان – دخان در مسیر همدان ساوه به طول ۱۰ کیلومتر و با استفاده از اعتبارات سال ۹۵ انجام و در سال جاری به پایان رسیده است.

 وی با اعلام اختصاص یک هزار تن قیر از طرف اداره کل گفت میزان آسفالت مصرف شده برای بهسازی این محور ۱۷ هزار تن بوده و عملیات اجرایی روکش، رگلاژ و تسطیح و آسفالت و نیز لکه‌گیری به مقدار ۴۰ هزار مترمربع از مسیر شهرستان فامنین را شامل شده است.

 به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برای اجرای این پروژه‌ها وضعیت رویه‌های آسفالت، رفع فرورفتگی‌ها و سایر نواقص فنی بررسی و پس از انجام آزمایشات لازم خاک و...اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رودباری تصریح کرد: از مجموع ۱۴ پروژه اعلام شده برای افتتاح در ایام هفته دولت تعداد ۸ پروژه مربوط امور راهداری و با استفاده از اعتبارات ملی و ۶ پروژه نیز مجتمع‌های خدماتی رفاهی است که با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض اداره کل به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تأکید کرد: با افتتاح هر مجتمع ۲۰ نفر مشغول کار شده که بر اساس اعلام مدیر مجتمع فدک ۲ تعداد نفرات به کار گرفته شده بیشتر بوده و به طور میانگین در ۶ مجتمع حداقل برای ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وی با اعلام افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی فدک ۲ در روزهای آغازین هفته دولت؛ از افتتاح ۵ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر با حضور مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری در هفته آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این، پنج مجتمع دیگر در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و اظهار کرد: مسئولین می‌بایست این دو بزرگوار را الگو و سرلوحه خود در ارائه خدمات به مردم بدانند و فراموش نکنند که شهیدان چه کسانی بودند و ما چه رسالتی به عهده داریم.

محمدابراهیم الهی تبار از عملکرد مطلوب راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار رضایت و بیان کرد: همدان مجموعه‌ای از مناظر و شوارع مطمئن و خوب را در سطح کشور داراست.

وی خدمات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را قابل‌تقدیر دانست و گفت: با توجه به شرایط منطقه و سرد سیری استان، محورهای مواصلاتی به ویژه در فصل زمستان از حیث نگهداری، به هیچ مشکلی از نظر مسدود بودن و... نداشته است.

معاون امنیتی استاندار در زمینه افتتاح سایر پروژه‌ها در استان اذعان کرد: در این ایام ۸۶۰ پروژه در استان با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که برخی مربوط به دولت دوره قبل بود که با توجه به مواجه با انتخابات و صلاح‌دید مسئولین، افتتاح آن‌ها به این دوره موکول گردید.

وی اظهار امیدواری کرد بهترین بهره‌وری از اعتبارات در راه توسعه استان صورت گیرد و در دهه فجر نیز وضعیت اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌ها به همین منوال باشد.

الهی تبار ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه راهداری و حمل و نقل افزود: امیدواریم سرویس‌های مناسبی در اختیار هم‌وطنان قرار بگیرد تا استفاده از امکانات و رعایت قوانین تردد ایمن، بتوانند سفری راحت و مطمئن را در جاده‌های استان داشته باشند.

یادآور می‌شود: فرماندار فامنین نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدباقر (ع)، از حضور مسئولین و زحمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نگهداری و حفظ راه‌ها، به دلیل حساسیت مسیر، تشکر و قدردانی کرد.