شناسهٔ خبر: 42759 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره عمران بهسازی راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

اختصاص تسهیلات نوسازی و بهسازی به پنج هزار واحد فرسود در استان قزوین

رافع ناصری فر رئیس اداره عمران بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین سهمیه استان از تسهیلات بهسازی و نوسازی ابلاغ شده در کشور را پنج هزار و ۹۸ فقره اعلام کرده و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت facility.udrc.ir نسبت به ثبت‌نام ملک خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری فر با اعلام این خبر افزود: بر این اساس، ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات از سوی ۲۵ بانک عامل به متقاضیان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در سراسر کشور اختصاص یافته که سهم استان قزوین از این رقم پنج هزار و ۹۸ فقره است.

وی با اشاره به اینکه از امروز این اداره کل با هماهنگی بانک‌های عامل استان اقدام به پذیرش متقاضیان برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده می‌کند، یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت facility.udrc.ir نسبت به ثبت‌نام ملک خود اقدام کنند.

به گفته وی، متقاضیان بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری همچنین می‌توانند برای درخواست وام و یا هرگونه اطلاعات به اداره عمران و بهسازی واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به احتمال هرگونه تغییر و تحول در شیوه و محاسبه این وام‌ها، تصمیم گرفته شده تا پرداخت وام‌های جدید بر مبنای سال گذشته، یعنی به ازای هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۸ درصد، بدون سپرده با بازپرداخت ۱۲ ساله باشد.

ناصری فر در پایان گفت: هرگونه تغییر در شیوه‌نامه اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده شهری از سوی این اداره کل اطلاع رسانی خواهد شد.

میزان بافت‌های فرسوده شهری استان قزوین یک هزار و ۳۴۹ هکتار می‌باشد که از این میزان ۵۴۰ هکتار بافت برای دریافت تسهیلات بهسازی تعیین شده است.