شناسهٔ خبر: 42791 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

هزینه ۵۰۰۰ میلیارد ریالی دولت یازدهم برای توسعه پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی/ انجام مطالعات ساخت پایانه مرزی رازی

عبدالحسین علی ‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: هزینه ۵۰۰۰ میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی این استان بی‌سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسین علی اکبری با بیان این مطلب افزود: پنج مرز از ۲۳ مرز زمینی کشور شامل مرزهای بازرگان ماکو، تمرچین پیرانشهر، رازی خوی، صنم بلاغی پلدشت و سرو ارومیه در آذربایجان غربی قرار دارد که در دولت یازدهم بیشترین توجه به این مرزها شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز به‌جز پایانه مرزی پلدشت که فعالیت‌های عمرانی در آن به پایان رسیده، عملیات عمرانی و زیرساختی در چهار پایانه مرزی دیگر استان در دست اجراست.

علی اکبری اظهار کرد: هم اکنون عملیات تکمیل محوطه و مبادی ورود و خروج کالا و مسافر پایانه مرزی بازرگان با ۱۵۷ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت ۵۵ درصدی، محوطه‌سازی و ساخت سایبان برای مسیر مسافران در پایانه مرزی تمرچین با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار و احداث سالن مسافری پایانه مرزی سرو در ۴۰۰۰ مترمربع زمین با ۱۲۱ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی رازی آخرین پایانه مرزی مصوب آذربایجان غربی است، ادامه داد: برای احداث زیرساخت‌های این پایانه پرتردد مرزی بیش از ۸۱ میلیارد ریال در فاز نخست تصویب شده که با این اعتبار، ساماندهی رودخانه قطور و احداث پل بر روی رودخانه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: فاز اصلی پایانه مرزی رازی خوی در دست مطالعه است و پس از اتمام مطالعات، عملیات ساخت سالن‌های مسافری و تجاری در ۵۵۰۰ متر مربع مساحت در این مرز آغاز می‌شود.

پایانه‌های سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ایران با ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز ایران با جمهوری نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز ایران با عراق قرار دارد. این استان در مجموع دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز با کشورهای غربی جمهوری اسلامی ایران است.