شناسهٔ خبر: 42854 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

نیروگاه‌های بادی و خورشیدی اولویت استان قزوین برای تولید برق

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به میزان و نسبت تولید و مصرف برق در استان مصوب شد رویکرد استان به سمت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی بوده و اولویت تولید برق از طریق این نیروگاه‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: در هفتمین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان وضعیت متقاضیان نیروگاه‌های تولید انرژی در استان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به میزان و نسبت تولید و مصرف برق در استان، ظرفیت‌های اعلام شده گاز، مسائل زیست‌محیطی، تعداد مجوزهای صادره و میزان پایین تحقق‌پذیری آن و برهم خوردن سازمان فضایی، مصوب شد رویکرد استان به سمت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی بوده و اولویت تولید برق از طریق این نیروگاه‌ها باشد.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل افزود: در خصوص پروژه‌های CHP تولید برق توسط مولدهای مقیاس کوچک مقرر گردید درخواست‌های تولید برق پروژه‌های ۵ مگاوات و بیشتر، در کنار پروژه دیگر شکل گرفته و از برق و حرارت تولیدی برای پروژه خود استفاده نمایند.

اسماعیلی گفت: برای پروژه‌های پایین‌تر از آن نیز صدور موافقت‌نامه شرکت برق اولاً در مناطقی باید باشد که پرت و افت ولتاژ وجود داشته باشد. ثانیاً تأییدیه شرکت گاز جهت امکان تأمین گاز وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در پایان مقرر شد شرکت برق گزارشی در خصوص مناطقی که افت ولتاژ و پرتی برق بالا دارد، به جلسه کارگروه ارائه نماید و نسبت به ابطال پرونده‌های باز بدون فعالیت (CHP ها) اقدام و گزارش آن را به جلسه کارگروه، همچنین به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ارائه نماید.

گفتنی است هفتمین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل شد.