شناسهٔ خبر: 42855 - سرویس مسکن و شهرسازی

جزییات پرداخت «غیر حضوری» اقساط تسهیلات مسکن

بانک مسکن بانک مسکن با استفاده از فناوری‌های‌نوین بانکداری الکترونیک و با توسعه ابزارها و سرویس‌های متنوع بانکی شرایطی فراهم کرده که دارندگان کارت تسهیلات بتوانند علاوه بر مراجعه به شعب بانک‌مسکن، در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان در تمامی ساعات شبانه روز، با توجه به اهمیت بازپرداخت به موقع تسهیلات، با استفاده از ابزارهای غیرحضوری متنوع بانکی اقدام به پرداخت اقساط کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بانک مسکن، بانک مسکن با استفاده از فناوری‌های‌نوین بانکداری الکترونیک و با توسعه ابزارها و سرویس‌های متنوع بانکی شرایطی فراهم کرده که دارندگان کارت تسهیلات بتوانند علاوه بر مراجعه به شعب بانک‌مسکن، در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان در تمامی ساعات شبانه روز، با توجه به اهمیت بازپرداخت به موقع تسهیلات، با استفاده از ابزارهای غیرحضوری متنوع بانکی اقدام به پرداخت اقساط کنند.

بر اساس این گزارش علاوه بر روش‌‌هایی همچون پرداخت تسهیلات از تمامی درگاه‌های متصل به شبکه شتاب (خود پرداز، کیوسک، تلفنبانک، اینترنت بانک، موبایل بانک و...)، دریافت‌کنندگان تسهیلات می‌توانند عملیات پرداخت اقساط ماهانه را با استفاده از شبکه مجازی پرداخت مستمر نیز انجام دهند.

با استفاده از روش پرداخت مجازی پرداخت مستمر، دارندگان حساب در بانک مسکن در سامانه اینترنت بانک، موبایل بانک و یا مراجعه به هر یک از شعب بانک مسکن می‌توانند با اضافه کردن هر یک از سپرده‌های خود نزد بانک‌مسکن، از سرویس درخواست «حواله منظم» برای پرداخت منظم اقساط بر حسب بازه های زمانی و تعداد دفعات تکرار استفاده کنند. از مزیت‌های این روش نسبت به روش‌های دیگر مدیریت پرداخت‌های به موقع اقساط و عدم نیاز به مراجعه مکرر برای پرداخت اقساط در سر رسیدهای قسط است که این امر باعث جلوگیری از معوق شدن اقساط و عدم احتساب جریمه تاخیر پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش علاوه بر روش‌هایی همچون پرداخت تسهیلات از تمامی درگاه‌های متصل به شبکه شتاب (خودپرداز، کیوسک، تلفنبانک، اینترنت بانک، موبایل بانک و...)، دریافت‌کنندگان تسهیلات می توانند عملیات پرداخت اقساط ماهانه را با استفاده از شبکه مجازی پرداخت مستمر نیز انجام دهند.

بنا بر اعلام اداره کل خدمات نوین بانک مسکن، با توجه به اینکه بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در زمینه تسهیلات مسکن فعالیت گسترده‌ای دارد جهت تسهیل در امور پرداخت اقساط، امکان پرداخت اقساط از طریق کلیه کارت‌های متصل به شتاب در «پایانه های فروشگاهی» این بانک مهیا است.

همچنین امکان پرداخت اقساط از طریق سامانه های اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفنبانک، سامانه #۷۱۴* و درگاه پرداخت اینترنتی پورتال بانک مسکن «با حساب یا کارت مسکن» امکان پذیر است. به طوری که پس از ورود اطلاعات کارت یا حساب تسهیلات، کلیه اطلاعات از قبیل، نام و نام خانوادگی، شماره حساب و کارت، مانده بدهی، مبلغ کل تسهیلات، مبلغ قسط، مانده جریمه، مانده معوقه، مانده کارمزد، تعداد کل اقساط، تعداد اقساط پرداخت شده، سر رسید اولین قسط و قسط بعدی، وضعیت (بازپرداخت، قطعی و ... ) را می توان مشاهده کرده و سپس پرداخت مبلغ قسط انجام پذیرد.

این در حالی است که هم‌ اکنون، دارندگان حساب در بانک مسکن در سامانه اینترنت بانک، موبایل بانک و یا مراجعه به هر یک از شعب بانک‌مسکن می‌توانند با اضافه کردن هریک از سپرده های خود نزد بانک مسکن، از سرویس درخواست حواله منظم برای پرداخت منظم اقساط برحسب بازه های زمانی و تعداد دفعات تکرار استفاده کنند که از مزیت های این روش نسبت به روش های دیگر «مدیریت پرداخت های به موقع اقساط» و «عدم نیاز به مراجعه مکرر برای پرداخت اقساط» در سر رسیدهای قسط است که این امر باعث جلوگیری از معوق شدن اقساط و عدم احتساب جریمه تاخیر پرداخت می شود.

همچنین امکان مشاهده اطلاعات درخواست ‌های حواله منظم انجام‌شده برای یک حساب خاص و در تاریخ مشخص از طریق سرویس مشاهده حواله منظم در اینترنت بانک، موبایل بانک و تمامی شعب بانک‌مسکن قابل دسترس است. همچنین با تمهیدات در نظر گرفته شده، جهت انصراف از ادامه پرداخت اقساط می‌توان از منوی انصراف از حواله منظم استفاده کرده که این عمل باعث لغو درخواست حواله منظم و ادامه نیافتن پرداخت‌ها از آن پس خواهد شد. پس از پرداخت اقساط در صورت ثبت شماره موبایل مشتری، اطلاعات مربوط به اقساط پرداختی از قبیل مبلغ واریز شده، تعداد اقساط پرداختی، مانده جریمه و شماره پیگیری از طریق پیامک به تلفن همراه تسهیلات‌گیرنده ارسال خواهد شد.