شناسهٔ خبر: 42865 - سرویس استان‌ها

توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس صورت گرفت:

آغاز احداث و بازسازی پل بالاده در استان فارس

کلنگ زنی طرح احداث، بازسازی و تعمیرات پل بخش بالاده شهرستان کلنگ زده شد و از شرکت آریاترابر کازرون بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور در خصوص اطلاعات طرح پل بالاده گفت: با توجه به خسارت و خرابی‌های این پل ناشی از خسارات سیل زمستان سال گذشته، طرح احداث بازسازی و تعمیرات این پل با قید فوریت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در سریع‌ترین زمان پیش‌بینی شده خواهیم بود.

وی ادامه داد: این طرح با برآورد ۳۴ میلیارد ریال به مدت ۶ ماه در محور کازرون – فراشبند اجرا خواهد شد.

سیاهپور در خصوص جزییات اجرای طرح افزود: این طرح شامل احداث یک دستگاه پل بتنی قوسی به عرض دهانه ۴۵ متر، اجرای برید بتنی ورودی به طول ۱۳۵ متر و عمق ۵ متر، اجرای خشکه‌چین حفاظتی به عمق ۳ متر در انتهای کف سازی رادیه بتنی، اجرای رادیه بتنی به طول ۶۰ متر، تقویت پایه‌ها و فونداسیون موجود، تخریب آسفالت و بتن دو دهانه ۱۵ متری موجود است.

علی یزدانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در خصوص شرکت آریاترابر گفت: این طرح با بودجه ۴/۱ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای ۸۰۰ متر اجرا شده است.

لازم به ذکر است تعداد شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای کالای کازرون ۱۴ شرکت می‌باشد و سالانه از مبدأ شهرستان کازرون ۲/۱ میلیون تن کالا، حمل می‌شود.