شناسهٔ خبر: 42871 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهرخانی در جلسه معارفه سرپرست جدید شهر صدرا اعلام کرد:

تکمیل مطالعات احداث قطار برقی شهر جدید صدرا در اولویت است/ ضرورت بازنگری طرح جامع شهر صدرا/ گسترش صنایع فرهنگی خلاق جهت اشتعال‌زایی جوانان در صدرا مورد توجه قرار گیرد

مراسم عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با ناکید بر تسریع در عملیات مطالعات قطار برقی شیراز به سمت شهر جدید صدرا بیان کرد: این اقدام باید هرچه سریعتر جهت دسترسی ایمن و سریع ساکنان این ناحیه انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه معارفه علی مؤیدی سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید صدرا با حضور حبیب‌اله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، و بهرام پارسایی و مسعود رضایی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

طاهرخانی در این جلسه ضمن تاکید بر تسریع در عملیات مطالعات قطار برقی شیراز به سمت شهر جدید صدرا بیان کرد: این اقدام باید هرچه سریعتر جهت دسترسی ایمن و سریع ساکنان این ناحیه انجام پذیرد.

این مقام مسئول همچنین با بیان این مطلب که باقی مانده مسکن مهر این شهر جدید باید  تا پایان سال تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود گفت: با توجه به اسکان سریع جمعیت در این شهر و تبدیل شدن صدرا به عنوان دومین شهر استان فارس باید اقدامات لازم در اجرای طرح شهرسازی ریل پایه، بازنگری طرح جامع شهر و تکمیل خدمات رو بنایی جهت رفاه حال شهروندان را هرچه سریعتر به انجام برسانیم.

وی در ادامه متذکر شد: مدیریت جدید شهر صدرا باید در راستای رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم به گسترش سریع صنایع فرهنگی خلاق جهت اشتعال‌زایی جوانان صدرا و شیراز و همچنین توسعه فصاهای فرهنگی چون مرکز اجتماعات و خانه هنرمندان اقدام کند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در پایان تأکید کرد: تعامل و همکاری  ‌با شهرداری شهر جدید صدرا در جهت خدمات رسانی بهتربه مردم این شهر نیز باید در دستور کار اصلی این شرکت در دوره جدید قرار گیرد.

مؤیدی نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: مسئولین کشوری باید با حساسیت بیشتری به شهر صدرا به عنوان دومین شهر بزرگ فارس بنگرند و حمایت‌های لازم را برای تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های ویژه جهت انجام زیرساخت‌ها، تصفیه خانه فاضلاب، راه‌های دسترسی، راه‌آهن و سایر مسائل داشته باشند.

وی افزود: هدف ما باید رفاه و آسایش مردم باشد و با تعامل بین ۲ دستگاه شهرداری و شرکت عمران قطعاً شاهد توسعه بیشتر صدرا خواهیم بود./