شناسهٔ خبر: 42896 - سرویس بنادر و دریانوردی

عبداللهی خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی حمل و نقل ریلی در بندرامام خمینی(ره)

بندر امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد که حمل و نقل ریلی انواع کالا از طریق بندر امام خمینی(ره) طی پنج ماهه نخست سال جاری از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به اهتمام مشترک مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر کشور، از رشد ۵۰ درصدی جابجایی بار از این طریق خبر داد.

عبداللهی با اشاره به رشد ۴۳ درصدی تعداد واگن ها طی بازه زمانی یاد شده، افزود: یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن انواع کالا بوسیله ۲۳ هزار دستگاه واگن از مبدأ این مجتمع بندری به اقصی نقاط کشور جابجا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اظهار امیدواری کرد: با توجه به متصل بودن این بندر به شبکه سراسری راه آهن کشور و سایر اقدامات به عمل آمده، تا پایان سال سهم حمل و نقل ریلی در این بندر از مرز ۲ میلیون تن بگذرد که این مهم نشان دهنده ی به ثمر رسیدن تلاش ها و سیاستگذاری های انجام شده می باشد.

 عبداللهی تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری ۲۸۸ میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی برای پروژه نوسازی شبکه داخلی راه آهن در بندر امام خمینی (ره) و پیشرفت مناسب این پروژه، زمینه ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی از مبداء این بندر در سال های آینده بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی در تبیین تمهیدات اتخاذ شده در این راستا خاطر نشان ساخت: یکی از رویکردهای استراتژیک کشور در سال های اخیر افزایش سهم حمل و نقل ریلی در حوزه ی حمل کالا بوده است که در این راستا در پایان سال ۹۲، کارگروهی متشکل از سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه حمل و نقل ریلی از مبداء بنادر کشور تشکیل گردید و تقویت سهم ریلی در بندرامام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفته بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تصریح کرد:  بندر امام خمینی(ره) از دیر باز به دلیل برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر شبکه ریلی داخلی و  پوشش کامل اراضی بندری یکی از بنادر هدف در این زمینه بوده است.

یادآور می‌شود ارتقاء ایمنی حمل کالا و  کاهش بار ترافیک جاده ای و کاهش آلودگی محیط زیست از اهم مزیت هایی است که توسعه ی حمل و نقل ریلی در پی خواهد داشت.