شناسهٔ خبر: 42920 - سرویس هوایی

صفائی تشریح کرد:

تمهیدات فرودگاه تبریز برای بازگشت حجاج/ ساماندهی محل پارک خودروهای مستقبلین

 مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد که عملیات بازگشت حجاج تبریزی طی ۴ روز کاری از روز۱۵ شهریورماه آغاز و تا روز۱۸ شهریور ادامه دارد و گفت: در همین راستا برای پارک خودروهای مستقبلین برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صفائی مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در خصوص تمهیدات این فرودگاه برای بازگشت حاجیان گفت: فرودگاه تبریز از ۱۵ شهریور ماه آماده پذیرش حجاج می‌باشد.

وی با توضیح اینکه عملیات بازگشت حجاج طی ۴ روز کاری و تا ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد، تصریح کرد:برگشت پروازهای حج تمتع فرودگاه تبریز از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی از آمادگی کامل فرودگاه تبریز برای انجام عملیات بازگشت زائرین خانه خدا خبر داد و گفت: در عملیات اعزام حجاج تعداد۳۲۱۶ نفر از زائران به کشور عربستان اعزام شدند.

وی با اعلام اینکه لازم است برای مراسم استقبال از حاجیان برنامه‌های خاصی را داشته باشیم،گفت: با هدف سهولت تردد حجاج جلسات متعددی با ارگان‌ها و ادارات درگیر در عملیات برگشت حجاج داشتیم و هماهنگی لازم مخصوصا با شرکت هندلینگ کننده، پلیس فرودگاه و  هم چنین راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

صفائی با اعلام اینکه استقبال کنندگان معمولا هنگام بازگشت حجاج با مشکل پارکینگ مواجه هستند گفت:در همین راستا خط کشی ترافیکی محوطه پارکینگ مستقبلین حجاج فرودگاه تبریز که جهت ساماندهی محل پارک خودروهای مستقبلین می‌باشد انجام و آماده خدمات دهی به مردم است.

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی بهسازی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و افزایش چرخهای دستی را دیگر تمهیدات این فرودگاه دانست و گفت: همچنین جهت اطلاع رسانی به مردم عزیز در سایت فرودگاه تبریز(حج۹۶) اطلاعات کامل پروازها و همچنین مشخصات کاروان‌ها قابل دسترسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پروازهای رفت حج تمتع فرودگاه تبریز از  ۹مرداد ماه آغاز شد و طی ۸ روز مستمر تا ۱۶ مرداد ماه ادامه داشت و حدود ۳۲۰۰زائر تبریزی طی این مدت با ۱۲ پرواز تبریز را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.