شناسهٔ خبر: 42928 - سرویس استان‌ها

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

افتتاح ۱۱۲۰ واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری

افتتاح با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ۱۱۲۰ واحد مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ۱۱۲۰ واحد مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

در این افتتاحیه که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مسئولین استانی نیز حضور داشتند ۱۰۹۶ واحد مسکن مهر در شهرکرد، ۳ واحد در فرخشهر، ۱ واحد در شهر فارسان و ۲۰ واحد احداث شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵۰۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه این افتتاحیه گفت: از ۲۲۱۵۷ واحد مسکن مهر احداث شده در استان چهارمحال و بختیاری تا به امروز ۲۱۵۷۴ واحد تکمیل و به مالکین تحویل داده شده است.

مهرآبادی در ادامه افزود: ۵۸۳ واحد باقیمانده در مراجع قضایی دارای پرونده می‌باشند که در صورت رفع اختلافات قضایی موجود، استان چهارمحال و بختیاری پس از استان‌های زنجان و یزد سومین استانی خواهد بود که اختتامیه پرونده مسکن مهر را جشن خواهد گرفت.

وی بیان کرد: عملیات زیر بنایی و رو بنایی اکثر محلات مسکن مهر در سطح کشور اعم از مساجد، مدارس، مراکز بهداشتی و کلانتری به پایان رسیده و تحویل ارگان‌های بهره‌بردار شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی میزان تقاضای مسکن در سطح کشور را سالانه ۹۰۰ هزار واحد اعلام کرد و افزود در چهارمحال و بختیاری باید سالانه ۱۰۰۰ واحد مسکونی جدید برای تأمین تقاضای بازار مسکن استان ایجاد گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در حاشیه این افتتاحیه گفت: از مجموع ۲۲۱۵۷ واحد مسکن مهر در استان ۹۲۱۰ واحد در شهرکرد، ۲۴۱۰ در بروجن، ۷۷۸ واحد در فرخشهر، ۱۰۴۳ واحد در فارسان توسط اداره کل راه و شهرسازی در قالب سه طرح تعاونی، تفاهم سه‌جانبه و خود مالکین احداث گردیده که ۱۲۹۰۷ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.