شناسهٔ خبر: 43048 - سرویس جاده‌ای

داوود کشاورزیان:

اکثر سفرهای عتبات عالیات در اربعین زمینی است/ عوارضی همدان- ساوه خصوصی است/ تعریض جاده‌ها برای تردد زائران اربعین

عوارضی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بالا بودن نرخ عوارض محور همدان-ساوه گفت: عوارض‍ی‌ همدان- ساوه خصوصی است پس نرخ عوارض آزادراه‌ها باید به گونه‌ای تعیین شود که سرمایه‌گذاران را برای ورود به ساخت آزادراه‌ها ترغیب کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان در حاشیه افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی پردیس غرب استان همدان در جمع خبرنگاران، درباره تمهیدات تردد زائران اربعین، اظهار کرد: امکانات زیربنایی در نقاط مرزی نسبت به سال‌های گذشته روز به روز از وضعیت بهتری برخوردار شده و جاده‌ها تعریض می‌شوند تا به رفت‌وآمد اتوبوس‌ها و خودروها کمک کرده و با سهولت بیشتری زائران را به مقاصد خود بازگردانند.

وی با اشاره به اینکه اکثر سفرهای عتبات عالیات در اربعین زمینی است، بیان کرد: در زمان رفت مشکل کمتری وجود دارد اما مشکل اصلی در زمان برگشت زائرین است به طوریکه هر ساله روند صعودی داشته و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر تلاش می‌کنند حداکثر ظرفیت را به این امر اختصاص دهند.

کشاورزیان عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته در اربعین مشکلات کمتری نسبت به سال ۹۴ داشتیم و امیدواریم امسال نیز ساماندهی بهتری شود و امکانات بیشتری برای بازگشت زائرین بسیج شود و کار به نحو بهتری انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان حتما در پارکینگ‌های درنظر گرفته شده خودروهای خود را پارک کرده و مابقی مسیر را با خودروهای عمومی طی کنند، تصریح کرد: استفاده از خودروهای شخصی تا فاصله‌ای از مرز آزاد است و در نزدیکی مرز پارکینگ‌هایی تعبیه شده و جابجایی مابقی مسیر تا نقطه صفر مرزی با خودروهای درون‌شهری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ایجاد پایانه‌های مرزی جزء وظایف این سازمان در حوزه بین‌الملل است، گفت: پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی در دست احداث است و در برخی از پایانه‌های نیز عملیات ساختمانی تکمیلی داریم.