شناسهٔ خبر: 43111 - سرویس هوایی

فتاحی خبر داد:

تشریح روند استقبال از حجاج در سالن ویژه ۶ هزارمتری فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی/ تکمیل ۹۸ درصدی طرح‌های‌جامع شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی

کورش فتاحی رئیس هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاه امام‌خمینی با اعلام این مطلب که سالن ۶ هزار متری در فرودگاه امام با ظرفیت پارکینگ ۱۲۰۰ دستگاه برای خانواده‌های حجاج در مراسم استقبال تعبیه شده است، گفت: بالغ بر ۹۸ درصد طرح‌های جامع شرکت در ابعاد توسعه فرودگاه از جمله ترمینال سلام و ترمینال ایران‌شهر و همچنین در ابعاد منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کوروش فتاحی رئیس هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی درباره مجموعه تمهیدات برای بازگشت حجاج به کشور نکاتی را ارایه کرد و گفت: با توجه به مجموعه اقداماتی که توسط تمامی بخش‌های حمل و نقل هوایی صورت گرفته شاهد هستیم که در برگشت حجاج عزیز به کشور هم تامین هواپیما انجام شده و هم آنکه فرودگاه‌ها در همه کشور در رابطه با این موضوع بسیج شده و کاملا آماده ارایه خدمات به حجاج هستند.

رئیس هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی ادامه داد: به جهت تامین هواپیما برای بازگشت حجاج به کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

فتاحی همچنین در بیان برنامه‌های شرکت فرودگاه‌ها برای استقبال حجاج، گفت: در فاز یک که مربوط به رفت حجاج بود با استفاده از بخشی مجزا از ترمینال خوشبختانه رفت خوبی برای حجاج برنامه ریزی و خدمات مناسب و شایسته ای ارایه شد. در برگشت نیز ما محور اهمیت را مستقبلین و خانواده های حجاج در نظر گرفتیم. بر همین اساس نیز سالنی با گنجایش ۶ هزار متر احداث شد که واجد همه امکانات لازم برای ورود حجاج به کشور است.  

این مقام مسئول افزود: فرآیند استقبال از حجاج کاملا مجزا از ترمینال انجام می شود که خودش شبیه به ترمینالی مجزا شده است.

وی با تاکید دوباره بر این مطلب که تمامی امکانات لازم برای سالن استقبال فراهم شده است، گفت: در سالن استقبال از حجاج، پارکینگی در حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتومبیل تعبیه شده است که سبب شده تا کیفیت خدمات به استقبال‌کنندگان و خانواده‌های حجاج در حد مقبولی باشد.

فتاحی همچنین در بیان آخرین وضعیت و روند تکمیل شهر فرودگاهی امام خمینی نکاتی را ارایه کرد و گفت: ساخت شهر فرودگاهی در کشور تجربه جدیدی است که با هوشمندی و خردمندی شخص دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی و هم قانونگذاری برای آن در سال ۹۰ و قانونمندکردن آن شرکت با همت وزیر در سال های ۹۲ و ۹۳ تشکیل شد.

وی ادامه داد: طرح های جامع شرکت در ابعاد توسعه فرودگاه از جمله ترمینال سلام و ترمینال ایران شهر و همچنین در ابعاد منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در حال تکمیل است. در حال حاضر نیز بالغ بر ۹۸ درصد طرح ها آماده شده است و ان شاء الله اقدامات توسعه ای خوبی برای عمران آینده شهر فرودگاهی امام انجام خواهد شد.