شناسهٔ خبر: 43133 - سرویس استان‌ها

در تعطیلات عید غدیر صورت گرفت:

ثبت بیش از دو میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ساعت صفر بامداد روز چهارشنبه ۱۵ شهریور تا ساعت ۲۴ روز ۱۸ شهریورماه بالغ بر دو میلیون و صد تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ساعت صفر بامداد روز چهارشنبه ۱۵ تا ساعت ۲۴ روز ۱۸ شهریورماه بالغ بر دو میلیون و صد تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان به ثبت رسیده است.

دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: از بین ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار تردد ثبت شده توسط  ۵۸ عدد دستگاه ترددشمار مستقر در محورهای مواصلاتی استان زنجان، ۳۳۰ هزار تردد مربوط به خودروهای سنگین است.

وی تصریح کرد: در این مدت نرخ جریان تردد در کلیه محورهای استان زنجان ۳۶۵ خودرو در ساعت بود که این میزان در آزادراه‌ها ۸۹۵ خودرو در ساعت ثبت شده است.

دست‌نشان با اعلام اینکه در این ایام بیشترین تردد مربوط به محور آزادراه زنجان – قزوین است، بیان کرد: جریان تردد در محور آزادراه زنجان – قزوین یک هزار و ۳۱۰ خودرو در ساعت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: در این مدت ۲۵۰۰ تخلف سرعت غیرمجاز توسط سامانه‌های هوشمند ثبت گردیده که بیشترین سرعت غیرمجاز مربوط به یک خودرو پژو ۴۰۵ در ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه ۱۶ شهریورماه با ۱۸۶ کیلومتر در ساعت است.