شناسهٔ خبر: 43148 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

رفع مشکل پرونده‌های سرمایه‌گذاری در کنار راه‌های مواصلاتی اردبیل

رفع معارض حریم راه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مشکل پرونده طرح‌های سرمایه‌گذاری که در کنار جاده‌های مواصلاتی استان واقع هستند، حل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با اعلام این خبر افزود: از ۳۰۰ پرونده سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر درکنار جاده های استان مشکل اکثر آنها با تعامل و حمایت اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای حل شده و فقط شش پرونده حل نشده وجود دارد.

وی از تشویق، ترغیب و حمایت سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار کرد: ما از سرمایه‌گذاری در استان استقبال می‌کنیم به طوری که این اداره‌کل فقط برای ایجاد رمپ‌های ورودی و خروجی هر مجتمع خدماتی بین راهی سه میلیارد ریال هزینه می‌کند.

رحمتی از حل مشکل سرمایه‌گذاران جاده‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر خبر داد و بیان کرد: فقط مشکل شش سرمایه‌گذار بین راهی در سطح استان و آن هم به خاطر داشتن مشکل قانونی حل نشده است.

وی اضافه کرد: آنچه در سرمایه‌گذاری برای ما مهم است رعایت مسئله ایمنی و جان مردم است و نمی‌توان با سرمایه‌گذاری در سرقوسها و پیچ‌ها که خطرات زیادی دارد و مغایر با قانون است موافقت کرد.

رحمتی ادامه داد: با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط پارسال  توانستیم کاهش قابل توجهی در تصادفات منجر به فوت در استان داشته باشیم به طوری که استان اردبیل در کاهش فوتی‌ها در کشور مقام اول را به دست آورد.

وی با رد این ادعا در برخی محافل و فضای مجازی که اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سرمایه‌گذاران حمایت نمی‌کند، گفت: ما دستان همه سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشاریم و کارشناسان ما با نیازسنجی و مکان‌یابی مناسب می‌توانند راهنمای خوبی برای سرمایه‌گذارن باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با تقدیر از حمایت‌ها و همکاری دستگاه قضایی استان افزود: دستگاه قضایی استان در رعایت حریم و ایمنی همیشه با رعایت قانون کمک حال این اداره بوده است.

بر اساس قانون طرح‌های عمرانی احداث شده در کنار معبر و جاده‌ها باید حریم راه را رعایت کنند.