شناسهٔ خبر: 43216 - سرویس هوایی

ورود ۲۴ هزار نفر از حجاج ایرانی به کشور/ انجام عملیات بازگشت در ۹ فرودگاه كشور

حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا ظهر امروز (دوشنبه) ۲۴ هزار حاجی ایرانی از جده وارد میهن اسلامی شده اند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي «سیدمحمود رضوی» عصرامروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا افزود: از این ۲۴ هزار حاجی ایرانی ۶۳۰۰ نفر با شرکت هواپیمایی سعودی و مابقی با ایران ایر وارد کشور شدند.

وی با بیان اینکه برای بازگشت حجاج ایرانی تاکنون ۹ فرودگاه کشور در این زمینه فعال بوده است، گفت: تاکنون حجاج ایرانی از طریق فرودگاه های امام ، مشهد، تبریز، اردبیل، بندرعباس، رشت، کرمان، اصفهان و همدان وارد کشور شدند.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: عملیات بازگشت حجاج ایرانی از ۱۴ شهریورماه آغاز شده و تا هفته اول مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تاکنون هواپیمایی سعودی پروازهای خود را به فرودگاه تبریز به پایان رسانده و پروازهای این شرکت به فرودگاه مشهد ادامه دارد و پروازهای سعودی از جده به اهواز از ۲۵ شهریور ماه آغاز و اول مهر به پایان می رسد.

در مجموع بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع از ۲۰ فرودگاه کشور عازم سرزمین وحی شدند و هم اکنون عملیات بازگشت حجاج از مدینه منوره و مکه مکرمه به کشور ادامه دارد.