شناسهٔ خبر: 43244 - سرویس استان‌ها

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

عملیات اجرایی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه در مراحل نهایی

پروژه راه‌آهن مراغه- ارومیه مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی ساختمان اصلی ایستگاه راه‌آهن ارومیه، ۸۵ درصد و ایستگاه راه‌آهن نقده ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مراحل اجرایی طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه با اعلام این خبر گفت: عملیات ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن نقده به سمت ارومیه در چهار بخش ریلی اجرا شده و در یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مرتضی باقری با تأکید بر اینکه اتمام طرح ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: اتصال آذربایجان‌غربی به عنوان دروازه ورودی کشور، به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود.

وی، وجود پنج پایانه مرزی و قرارگیری در کریدور ۱۰ کشور را از مزیت‌های برجسته آذربایجان‌غربی دانست و یادآور شد: توسعه حمل و نقل ریلی از نیازهای بااهمیت استان است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های شبکه حمل و نقل ریلی در آذربایجان‌غربی تأکید کرد و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی منطقه تنها هدف ما نیست بلکه زمینه‌ساز گسترش ترانزیت بین‌المللی کالا از طریق خطوط راه‌آهن در آذربایجان غربی هستیم.

باقری از امکان‌سنجی اتصال شبکه ریلی ایران به ترکیه از طریق مرزهای آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: بازدید میدانی برای مطالعه و امکان‌سنجی این پروژه انجام شد.

بازدید میدانی و امکان‌سنجی احیای مسیر قطار منطقه آزاد جلفا به منطقه آزاد ماکو و نیز بازدید از عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن نقده، همراه با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از مهم‌ترین برنامه سفر چندروزه مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی بود.

همچنین مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به همراه هادی بهادری؛ نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن ارومیه بازدید کردند.