شناسهٔ خبر: 43291 - سرویس هوایی

باقری خبر داد:

ورود فرودگاه مهرآباد برای فصل آخر سال ۲۰۱۷ در رنکینگ جهانی/ تلاش برای استانداردسازی خدمات فرودگاهی در مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مدیر دفتر نظارت برکیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به ورود فرودگاه مهرآباد برای فصل آخر سال ۲۰۱۷ در رنکینگ جهانی گفت: فرودگاه مهرآباد را در کوارتر چهارم ۲۰۱۷ همزمان با سه ماهه پاییز ۹۶ اول مهرماه وارد فرآیند ASQ می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد در راستای الزام ارتقاء حقوق شهروندی و خدمات فرودگاهی به مسافران ومراجعین فرودگاه، پس از بررسی‌های انجام شده و تلاش برای تحولات در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و ارتقاء خدمات مناسب فرودگاهی و بررسی نقاط ضعف و کاستی‌ها از دیدگاه مسافران، فرودگاه مهرآباد در کوارتر چهارم ۲۰۱۷ مصادف با سه ماهه پاییز سال جاری در رنکینگ (رتبه‌بندی) جهانی ASQ شرکت می‌کند.

رستمی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت با بهبود زیرساخت‌های فرودگاهی و ارتقاء خدمات، خوشبختانه این رویکرد چند سالیاست که در برنامهٔ فرودگاه مهرآباد قرارگرفته و تلاش برای استانداردسازی خدمات فرودگاهی یکی از دغدغه‌های مدیریتی این فرودگاه می‌باشد.

وی افزود: بر اساس این رویکرد یک سری شاخص‌هایی که رضایت مردم بر اساس آن شاخص‌ها تعریف می‌شود و در همه‌جا چه در اروپا چه در ایران یکسان است موردسنجش قرار می‌گیرد و سنجش نظرات مسافران در فرودگاه‌ها بر اساس همین فرآیند شناخته‌شده انجام می‌شود.

به گفته رستمی هم‌اکنون شرکت فرودگاه‌ها در ۲ فرودگاه پرترافیک مهرآباد و مشهد این طرح را اجرایی کرده است و در گام بعدی تصمیم دارد سایر فرودگاه‌ها را نیز وارد این طرح کند.

وی ادامه داد: نتایج این شاخص‌ها برای مؤسسات بین‌المللی ارسال می‌شود و آن‌ها رصد می‌کنند می‌بینند که آیا بر مبنای این شاخص‌ها ایران در رضایت مشتری رشد داشته است یا خیر.

باقری مدیر دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه ایی که در خصوص توجیه روسای ادارات ومعاونین برای شروع کوارتر تشکیل شده بود گفت (ASQ): فرآیندی است کاملاً جهانی و اساس آن این است که اگر فرآیندی را نتوان اندازه‌گیری کرد، نمی‌توان آن فرآیند را بهینه و مشکلات آن را رفع کرد. پس باید در اشل ارزیابی قرار گرفت تاکاستی ها شناسایی وجهت ارتقاء خدمات اقدام شود.

وی تاکید نمود ASQ برای تمام فرآیندهای خدمات‌رسان به مسافران فرودگاهی چارچوبی مشخص کرده تا از این طریق نقاط ضعف و قوت شناسایی وسپس سنجیده شود و تا مدیر بتواند به صورت مداوم فرآیندهای خدمت رسانی را در مسیر اعزام وپذیرش رصد کند.

 ASQ در راستای مشتری‌مداری و حقوق شهروندی در دنیا مطرح است و فرودگاههای متقاضی از سراسر جهان سالیانه طی چهار دوره (کوارتر) در این طرح شرکت می‌کنند.