شناسهٔ خبر: 43328 - سرویس استان‌ها

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

راه اصلی فیروزآباد- خلخال با اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید/ ایجاد ارتباط مناسب بین ۴ استان کشور

افتتاح راه اصلی فیروزآباد- خلخال به طول ۲۷ كیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی راه اصلی فیروزآباد- خلخال امروز ۲۳ شهریورماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این محور ۲۷ كیلومتری دارای ۳ قطعه به ترتیب ۱۱ كیلومتری، و ۲ قطعه ۸ كیلومتری است و تاكنون ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

به گفته مجری اجرای این پروژه طی عملیات اجرایی فیروزآباد- خلخال حدود ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع خاك‌برداری انجام شده  و ۱۰۵ هزار تن آسفالت در این پروژه مصرف شده است.

گفتنی است محور فیروزآباد-خلخال به عنوان بخشی از كریدور احداث راه‌های میانه-میاندوآب، فیروزآباد-آقكند، رضوان‌شهر-خلخال و فیروزآباد-خلخال نقش مهمی در ایجاد ارتباط مناسب بین استان‌های گیلان، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی ایفا می‌كند كه موجب گسترش ارتباط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه شده و علاوه بر كاهش قابل ملاحظه زمان سفر و مصرف سوخت و كاهش آلاینده‌ها، منافع اقتصادی قابل توجهی در كاهش حوادث جاده‌ای فراهم خواهد كرد.

راه اصلی فیروزآباد- خلخال از ۳ كیلومتری شرق روستای فیروزآباد و از حوالی كیلومتر ۲۵ محور گنج‌گاه- سرخ‌آباد منشعب شده و در جهت شرق پس از عبور از مناطق تپه‌ماهوری از شمال روستای پروج عبور می‌كند.

این محور همچنین با قرار گرفتن در قسمت‌های كوهستانی از غرب و شمال روستای یلوجه عبور می‌كند و پس از آن به سمت خلخال سرازیر می‌شود و در ادامه ضمن عبور از غرب و جنوب غربی این شهرستان در منطقه خوجین به محور خلخال-رضوان‌شهر متصل می‌شود.