شناسهٔ خبر: 43388 - سرویس بنادر و دریانوردی

راستاد مطرح‌ کرد:

محتوای دریایی به کتب درسی اضافه شده است/ اشاعه فرهنگ دریایی در دستورکار ویژه قرار دارد

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که مردم از هر قشری با فعالیت‌های دریایی آشنا شوند در همین ارتباط طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم، محتوای دریایی به کتب درسی اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی نوشت: محمد راستاد در دومین جشنواره بزرگ دریایی کشور که در بوستان مشاهیر تهران برگزار شد در خصوص نقش اینگونه جشن‌ها در توسعه فرهنگ دریایی کشور گفت: با توجه به اینکه کشور ما ساحلی است و ناوگان کشتیرانی قابل توجه و دریانوردان و سواحل بسیاری دارد و فعالیت های اقتصادی کشور به دریا و دریانوردی مرتبط است یکی ‌از مناسبت های مهمی که می تواند به اشاعه فرهنگ دریایی کمک کند برگزاری مراسم‌های مرتبط با دریا و دریانوردی است.

وی با بیان اینکه با برگزاری این مناسبت ها می‌توانیم فعالیت های دریایی را در سطح جامعه منتشر کنیم، ادامه داد: باید زمینه ای را فراهم کنیم که مردم از هر قشری با فعالیت های دریایی آشنا شوند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: نمایشگاه و جشنی که برای عموم مردم تدارک دیده شده، مخصوصا برای مردمی که از سواحل دور هستند و در مراکز کشور سکونت دارند می تواند برای اشاعه فرهنگ دریایی در سطح کشور موثر باشد.

وی در خصوص اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه اشاعه فرهنگ دریایی گفت: یکی از اقدامات مهمی که انجام شده است، تغییر محتوای کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی است به گونه ای که طی تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم، محتوای دریایی به کتب درسی اضافه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین در سطح شهرهای ساحلی کشور برنامه های فرهنگی که به اشاعه فرهنگ حفاظت از‌ محیط زیست دریایی یاری می‌رساند با کمک سازمان های مربوطه انجام شده است.

راستاد ادامه داد: همه این اقدامات کمک می‌کند که اشاعه فرهنگ دریایی و حفاظت از محیط زیست دریایی در سطح کشور توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی مرجع حاکمیتی دریایی کشور است، افزود: این سازمان برنامه های لازم در جهت توسعه فرهنگ دریایی را پیگیری می کند و امیدواریم ارگان هایی که در این زمینه با سازمان بنادر همکار هستند مانند سازمان محیط زیست، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش و... در این زمینه مشارکت داشته باشند.

راستاد در پایان افزود: جشن دریایی امروز حاصل مشارکت ارگان های دریایی است.