شناسهٔ خبر: 43417 - سرویس مسکن و شهرسازی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

رفع ۳۳ مورد تعرض به اراضی دولتی و ملی در ایرانشهر در نیمه اول شهریورماه/ رتبه اول اصفهان در اجرای احکام/ ابلاغ احکام ۹۰ پرونده‌حقوقی به استان‌های‌کشور

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گزارشی از آخرین وضعیت رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی را در استان‌های مختلف برای نیمه اول شهریورماه سال جاری ارایه کرد و گفت: ایرانشهر در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان با ۳۳ مورد تعرض بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و بیشترین اجرای حکم نیز در استان اصفهان انجام شد.

سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات آن یگان در نیمه اول شهریورماه سال جاری ارایه کرد و گفت: در نیمه اول شهریورماه سال جاری، برابر روال گذشته یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن، ۱۹۰ گشت خودرویی، ۱۲۹ گشت موتوری و ۶۹ پاس پیاده در سطح اراضی ملی مستقر کرد که به طور مداوم مشغول فعالیت و ارایه خدمت بودند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز سامانه‌ای برای ثبت تخلفات راه‌اندازی نشده است ۹۹ گزارش مردمی در رابطه با تصرفات به یگان حفاظت گزارش شد که در مورد آنها اقدامات لازم انجام گرفت.

عباس‌نژاد افزود: بر اساس آمار، در نیمه اول شهریورماه سال جاری ۱۳۹ مورد به اراضی ملی و دولتی تعرض شد که در ۱۳۳ مورد آنها عوامل یگان حفاظت به موقع در محل حاضر شدند و در حین انجام تعرض رفع تصرف صورت گرفت و عوامل یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن به عنوان ضابط با خاطیان برخورد کردند.

به گفته وی، در نیمه اول شهریورماه سال جاری، ۹۰ مورد ابلاغ قضایی در استان‌ها برای مباحث حقوقی انجام شد. همچنین ۳ مورد دستگیری و در رابطه با تصرفاتی که نمی‌شد در محل رفع تصرف کرد ۴۰ مورد اقدام قضایی انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن در ادامه گفت: در این مدت، جمع احکامی که انجام شد ۳۲ مورد حکم بود که از این ۳۲ مورد ۱۶ مورد خلع‌ید، ۱۵ مورد قلع و قمع و یک مورد هم بحث تخلیه انجام دادیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در ۱۵ روز اول شهریورماه سال جاری، ۴۹۲ نفر از نیروهای یگان حفاظت در رفع تصرفات مشارکت داشتند و ۳۷۳ نفر نیروی کمکی از شهرستان‌ها و استانها به یگان حفاظت سازمان ملی زمین ومسکن یاری رساندند.

عباس‌نژاد گفت: ایرانشهر در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان با ۳۳ مورد تعرض بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و بیشترین اجرای حکم نیز در استان اصفهان انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت همچنین در مورد رفع تعرضات به اراضی ملی و دولتی در استان تهران، گفت: وضعیت رفع تعرضات به اراضی دولتی و ملی در استان تهران در نیمه اول شهریورماه ۲۴ مورد و نزدیک به ۸ هکتار بوده که ۱۰۰ درصد رفع تعرض در این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه اول شهریورماه سال جاری، ۲ مورد اجرای احکام که یک مورد آن خلع ید و یک مورد قلع و قم بود در استان تهران انجام شد.