شناسهٔ خبر: 43442 - سرویس جاده‌ای

با حضور رئیس مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی:

دو قطعه اول آزادراه ارومیه- مراغه افتتاح شد

افتتاح قطعه های یک و ۲ آزادراه ارومیه - تبریز به طول ۴۰ کیلومتر با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قطعات یک و دو آزادراه ارومیه-مراغه به طول ۴۰ کیلومتر که بخشی  از آزادراه ۱۵۲ کیلومتری ارومیه به تبریز است به اهتمام دولت تدبیر و امید و با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

برای ساخت این قطعه ها ۲۶۷ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴۱۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۴ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و به عرض ۲۷ متر، ۲۵۸ هزار مترمکعب آسفالت ریزی شده است. 

به گزارش ایرنا علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان آذربایجان غربی ساعتی پیش برای افتتاح چند طرح مهم عمرانی وارد آذربایجان غربی شد. 

حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، افتتاح دانشکده ادبیات پردیس نازلو، افتتاح طرح بزرگراه شهید کلانتری، بازدید از دریاچه ارومیه، حضور در جلسه شورای اداری استان و شرکت در جلسه با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی از برنامه های علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر است 

در این سفر رسول خضری، روح الله حضرت پور، شهروز برزگر، سید هادی بهادری، یوناتن بت کلیا، سید تقی کبیری و جهانبخش محبی نیا ریاست مجلس را همراهی می کنند.