شناسهٔ خبر: 43495 - سرویس استان‌ها

در خراسان جنوبی انجام شد:

ایمن‌سازی ۱۴ باب مدرسه حاشیه راه‌ها از ابتدای سال ۹۶ در خراسان جنوبی

ایمن سازی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: ایمن‌سازی ۱۴ مدرسه حاشیه راه‌ها از ابتدای سال ۹۶ در استان خراسان جنوبی اجرائی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، ادریس سید الحسینی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، ایمن‌سازی ۱۴ مدرسه حاشیه راه‌ها از ابتدای سال ۹۶ در استان خراسان جنوبی اجرائی شده است.

سید الحسینی گفت: این طرح به منظور افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و در راستای کاهش حوادث جاده‌ای به صورت فیزیکی با اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه و اجرا شده است.

وی افزود: این مدارس در حوزه راه‌های شهرستان‌های بیرجند (روستاهای، بهدان – نوفرست – اوجان – فورجان – اسنان – آسو – رهینشک – مهمویی – سورگ - دهنو – گازار) و شهرستان قاین (روستاهای، بسکاباد – گریمنج – اندریک) می‌باشند که در بخش ایمن‌سازی فیزیکی با نصب تابلوهای محدودیت سرعت، سرعتکاه و عبور اطفال، خط‌کشی عابر پیاده و کف نوشته‌های احتیاط و مدرسه و نصب سرعت‌گیر و چشم‌گربه‌ای به منظور آرام‌سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: از ابتدای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها تا پایان سال ۱۳۹۵ در استان خراسان جنوبی ۱۷۵ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان ایمن‌سازی شده است.