شناسهٔ خبر: 43597 - سرویس جاده‌ای

در نشست ستاد اربعین استان ایلام مطرح شد؛

اولويت وزارت راه و شهرسازی تسهیل مسیر تردد زائران اربعین حسینی است/ بهره‌برداری از ۳۵ کیلومتر از محور ۴خطه ایلام - مهران تا آغاز سفر زيارتی

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انجام و اتمام کار بهسازی محورهای تردد زائران اربعین حسینی که منتهی به مرز مهران می‌شود اولویت و دستورکار وزارت راه و شهرسازی در این مقطع زمانی است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، داوود کشاورزیان در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در شهرستان مهران برگزار شد تاکید کرد: قطعه ای از راه ارتباطی ایلام - مهران که هم اکنون در دست ساخت و اجرا است باید قبل از ایام اربعین امسال افتتاح شود.

وی همچنین اضافه کرد: افزون بر راه، دیگر طرح ها و اقدام های زیرساختی که هم اکنون در پایانه مرزی مهران در حال اجرا هستند نیز با تلاش مضاعف تا اربعین امسال تکمیل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیازهای شهر مهران برای اسکان، تردد و توقف خودرو زائران افزود: تلاش می‌شود قیر مورد نیاز بهسازی پارکینگ تامین شود.

وی همچنین استفاده از ظرفیت شبکه کنونی برق مهران برای افزایش روشنایی کمربند غربی شهر مهران توصیه کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: در ایام اربعین ۲ دستگاه ماشین آتش نشانی با تجهیزات و امکانات لازم از طرف شهرداری تهران در پایانه مرزی مستقر می شود .

استاندار ایلام نیز دراین نشست تردد امن و تسهیل جمعیت میلیونی زائران اربعینی را از جمله مهم ترین مسائل و موارد در حال پیگیری ستاد اربعین استان ایلام عنوان کرد.

محمد رضا مروارید گفت: عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن محور ۱۰۵ کیلومتری ایلام- مرز مهران سال گذشته آغازشد که با پیگیری و تلاش در ایام اربعین پارسال ۳۰ کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اطمینان داد: مجموعه دست اندرکاران تلاش دارند که تا شروع تردد زائران اربعینی۳۵ کیلومتر دیگر از مسیر ایلام - مهران تکمیل و چهارخطه شود.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.

اقامه سوگواری اربعین حسینی در کربلای معلی پیشینه ای دیرین نزدشیعیان دارد اما عزیمت و جضور چند میلیون نفر در کمتر از ۲هفته به عراق و درکربلای معلی پدیده ای بی سابقه قلمداد شده است مهران محور تردد و تراکم حضور این زائران است.

درحالیکه متوسط روزانه گذر مسافران و زائران ایران وعراق از مرزمهران شش هزار نفر گزارش شده درایام اربعین حسینی سه سال گذشته استان ۵۸۰ هزارنفری ایلام و شهر ۲۰ هزار نفری مهران شاهد و پذیرای تا ۲ میلیون نفر زائر بوده است.

هم اینک بیش از ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.