شناسهٔ خبر: 43602 - سرویس استان‌ها

در بازدید و جلسه با حضور کشاورزیان صورت گرفت:

بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام

بازدید آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام در بازدید و جلسه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه راه‌ها و مسئولین و مدیران ارشد استان ایلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی در این زمینه پیشنهاد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در این بازدید و جلسه که داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمدرضا مروارید استاندار ایلام، مهندس سقندری مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه راه‌ها وزارت راه و شهرسازی، معاونین استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولان استان حضور داشتند وضعیت جاده‌ای، پایانه‌های مسافری، گیت‌های ورودی و خروجی پایانه و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میر جعفریان مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت محور ایلام به مهران گفت: خوشبختانه با همراهی و پیگیری دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی، پیگیری‌های مسئولین استان و ... از سال گذشته تاکنون توانستیم کل محور را برای توسعه به صورت چهارخطه در قطعات مختلف به پیمان بسپاریم و هم‌اکنون تمام محور با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در حال چهارخطه شدن و تبدیل به بزرگراه است. که هم‌اکنون اولویت با نقاط پرحادثه و گره‌های ترافیکی محور است و تا اربعین سال جاری این نقاط حذف شده و نقاط ذکر شده محور برای تردد زائرین عزیز آماده می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه قرارداد پیمانکاران محور به صورت ۱۸ ماهه می‌باشد و یکی از قطعات نزدیک چهار ماه است به پیمان سپرده شده اما پیشرفت فیزیکی تاکنون قابل‌قبول است و پیش‌بینی می‌شود ۳۰ کیلومتر این محور تا اربعین امسال به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک برود. و انشااله در صورت تأمین اعتبار لازم کل محور تا سال آینده به بزرگراه تبدیل شود هر چند که تونل و پل‌های عظیمی نیز در این مسیر قرار دارد که ساخت آن‌ها نیاز به زمان دارد.