شناسهٔ خبر: 43632 - سرویس مسکن و شهرسازی

پشت‌مشهدی مطرح کرد:

تشریح مزایای مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن به عنوان بازوی اجرایی دولت/ وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن از مشتریان محصولات مرکز هستند

احسان پشت مشهدی رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم پشتیبانی بانک‌ها از عملکرد مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در بیان ضرورت‌های ایجاد این مرکز نیز خاطرنشان کرد: در حقیقت این مرکز می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی بانک و دولت عمل کرده و مشکلات مطرح شده را از این طریق راحت‌تر برطرف نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان پشت‌مشهدی رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در مراسم افتتاح مركز توسعه كارآفرینی بانك مسكن در تشریح اهداف و وظایف این مرکز گفت: کار اصلی این مراکز توسعه، پرورش مسائل و مشکلات موجود تا سرحد ایده و از آنجا تبدیل به محصول است که در نهایت به بازار عرضه شده و به مشتریان اصلی حوزه‌های مرتبط ارائه می‌شود.

پشت‌مشهدی در این‌باره اضافه کرد: با توجه به اینکه برای تولید هر محصول به خدمات تخصصی و عمومی نیاز است این مراکز در جهت تأمین خدمات عمومی به گونه‌ای تخصصی عمل کرده و آن را برای صاحبان ایده فراهم می‌کنند.

وی در ادامه ارائه خدمات عمومی به صاحبات ایده را یکی از وظایف اصلی مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن اعلام کرد و افزود: مرکز توسعه بانک مسکن این خدمات را به صاحبان ایده ارائه می‌دهد تا آن‌ها ایده خود را تا سرحد محصول برسانند و در نهایت ضمن تقسیم توافقی سود به دست آمده، صاحب شرکتی متخصص درامور مربوط به مسائل مطالعه شده شوند.

 رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم پشتیبانی بانک‌ها از عملکرد مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در بیان ضرورت‌های ایجاد این مرکز نیز خاطرنشان کرد: در حقیقت این مرکز می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی بانک و دولت عمل کرده و مشکلات مرطرح شده را از این طریق راحت‌تر برطرف نمایند.

پشت‌مشهدی همچنین اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و بانک، خود، مشتری محصولات تولید شده در این مرکز هستند که باعث می‌شود ضمن ایجاد احساس رقابت در بازار بین صاحبان ایده، این فرآیند نیز نوعی اقدام درآمدزا عمل کند که به عنوان اولین مزیت نسبی این مرکز به شمار می‌رود.

وی در ادامه آزادسازی داده‌ها را دومین مزیت نسبی فعالیت این مرکز اعلام کرد و گفت: این اتفاق برای آغاز به کار صاحبان ایده امری ضروری است چرا که هم دولت و همچنین کسب وکارهای نوپا دارای دیتا بوده و برای رفع مشکلات ان‌ها، آزادسازی داده و بررسی آن‌ها ضروری به شمار می‌رود.

پشت‌مشهدی تولید اشتغال در سطح کشور را سومین مزیت این مرکز اعلام کرد و گفت: دولت باید علاوه بر حمایت از این شرکت‌های عضو در این مرکز نقش تنظیم کننده را در امور مربوط به این حوزه برعهده بگیرد که قطعا در امر توسعه اشتغال نقش بسیار زیادی خواهد داشت.

وی در پایان اتصال ۲ میلیون خانه خالی در کشور با افراد فاقد مسکن و همچنین مشکل نابودی ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی در زمان حمل بار را ۲ مسئله اولیه و پیشنهادی برای آغاز کار این مرکز اعلا م کرد و گفت: در آخر از بانک مسکن به عنوان اولین حامی کسب وکار نوپا و توسعه‌گران جوان قدردانی کرده و امیدداریم تا روز به روز شاهد موفقیت‌های بیشتر این مرکز در کشور باشیم./