شناسهٔ خبر: 43688 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی:

علائم جاده‌های روستایی خراسان شمالی تقویت می‌شود

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: علائم راهنمایی در جاده‌های روستایی استان تقویت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم در نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندان گفت: این اقدام به منظور ارتقای ایمنی ترددها در این محورها انجام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس مقرر شده است تا مدیران شهرستان‌ها در پیگیری و تسریع بخشیدن به نصب تابلوها و علائم در جاده‌های روستایی اقدام کنند.

وی همچنین خواستار مستندسازی اقدامات انجام شده در زمینه تصب تابلوها شد.

بدیعی مقدم گفت: با توجه به برآورد انجام شده در زمینه میزان اعتبار مورد نیاز برای نصب حفاظ و گاردریل در استان، باید پیگیری‌های تأمین اعتبار از طریق مقامات استانی و ستادی انجام شود.

وی درباره به‌روزرسانی بیلبوردها و تابلوهای دروازه‌ای و تابلو چراغ‌ها گفت: مقرر شد با انجام بازدیدهای میدانی، وضعیت پیچ و مهره و فونداسیون این تجهیزات بررسی شود و در صورت نیاز ترمیم و تعمیر شود.

وی با اشاره به اینکه واژگونی، بیشترین سهم در حادثه‌های جاده‌ای را به خود اختصاص داده است گفت: در این باره اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها در دستور کار قرار دارد.