شناسهٔ خبر: 43794 - سرویس بنادر و دریانوردی

همزمان با هفته دفاع مقدس انجام شد:

رونمایی از کتاب نقش سازمان بنادر و دریانوردی در جنگ تحمیلی/ تجلیل از ایثارگران حوزه دریایی در طول ۸ سال دفاع مقدس

مراسم مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و رونمایی از کناب نقش سازمان بنادر و دریانوردی در جنگ تحمیلی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با تأکید براین مطلب که تکرار روحیه  و اتحاد موجود بین تمامی آحاد جامعه در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی شاید چندی سال و یا چندین قرن به طول بیانجامد گفت: قطعا سازمان بنادر و دریانوردی در این مدت زمان از سهم بسیار ارزنده‌ای برخوردار است و تلاش همکاران ما در رویارویی مستقیم با دشمن به ویژه طی روزهای آغازین جنگ و همچنینن نیروهای سازمان که در کاروان‌ها مستقر بودند قابل تقدیر است.

وی در این‌باره ادامه داد: نیروهای سازمان بنادر در مسیر کاروان از لنگرگاه بوشهر تا خور موسی و بندرامام خمینی (ره) همانند سنگرسازان بی‌سنگری بودند که در فاصله‌ای ۱۵ ساعته باهدف جلوگیری از توقف چرخه‌های اقتصادی و تأمین مایحتاج مردم عزیز کشورمان در برابر شلیک گلوله‌های دشمن بدون هیچ‌گونه پناهی این مسیر را طی می‌کردند تا ما امروز با برخورداری از امنیت و رفاه به زندگی خود ادامه دهیم.

راستاد افزود: امیدوارم تا ما نیز در ادامه راه این شهدا در مسیر توسعه کشور تلاش کنیم.

ولی الله نانواکناری نماینده مردم شریف شهرستان‌های بابلسر و فریدون‌کنار همچنین در ادامه این مراسم ضمن اشاره به نقش پررنگ پل‌های ارتباطی هوایی و دریایی در زمان جنگ در تمامی کشورهای دنیا اعلام کرد: همه ما می‌دانیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیمان ناتو و ورشو ضمن ایجاد اختلالات فراوان در مسیر هوایی کشور سعی داشتند تا مسیر دریایی ایران را نیز مختل کرده و عبور و مرور در آن را متوقف کنند اما دیدیم که مردان و زنان غیورمند ما در سازمان بنادر ودریانوردی وقت آن‌چنان هدایت و حمایتی از محورها کردند که امروز تاریخ ان‌ها را ثبت و ضبط کرده است.

نانواکناری ادامه داد: قطعا اگر حمایت‌های این سازمان نبود در زمان محاصره آبادان این استان تصرف شده و ما در همان روزهای آغزین جنگ شکست میخوردیم.

به گفته این نماینده مجلس بنادر جنوبی کشور ما با وجود تمامی تهدیدات دشمن نه تنها تعطیل نشد بلکه در جهت پشتیابنی جنگ و ارتزاق مردم کشور نیز گام برداشت.

وی با تأکید براینکه ابتکار عمل همکاران ما در سازمان بنادر و حمایت‌هایشان از بنادر جنوبی کشور باعث شد تا اینمناطق در طول ۸ سال دفاع مقدس همواره فعال بماند گفت: موشک‌های پیشرفته دنیا در عملیات فاو نتوانست این بنادر را تعطیل کند، عملیاتی که طی آن یک سوم تجهیزات نظامی دشمن از کار انداخته شد و عراق دسترسی خود به دریا را از دست داد.

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که عراق نتوانست طی ۱۸ ماه محاصره آبادان از اروند رود عبور کند گفت: اتفاقی که میروهای دریایی ما در برابر تعجب دنیا انجام داده و ما امروز باید قدردان تمامی زحمات ان‌ها باشیم.

گفتنی است در ادامه این مراسم ضمن ارائه لوح تقدیر به ایثارگران شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی از کتاب ارزشمند زنجیره تأمین و جنگ با هدف توضیح نقش سازمان بنادر در جنگ تحمیلی نیز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد./