شناسهٔ خبر: 43805 - سرویس استان‌ها

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان گیلان خبر داد:

تملیک و تفکیک اراضی استان گیلان در ۶ ماهه اول امسال

رفع تصرف مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در گزارش خلاصه‌ای از عملکرد این اداره کل در شش ماهه اول سال ۹۶ از تحصیل اراضی ملی به میزان ۱۳۰ هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، رسول حسین پور مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه  و شهرسازی در گزارش خلاصه‌ای از عملکرد این اداره کل در شش ماهه اول سال ۹۶ از تحصیل اراضی ملی به میزان ۱۳۰ هکتار خبر داد و گفت: این اراضی داخل در محدوده عملکردی اداره کل راه و شهرسازی قرار داشته و جهت برنامه‌ریزی شهری منظور شده‌اند.

وی با اشاره به این نکته که کلیه اراضی متعلق به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که داخل در محدوده و حریم شهرها می‌باشند، می‌بایست در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، اعلام کرد: در ۶ ماهه اول امسال بالغ بر ۱۳۰ هکتار از اراضی مشمول ماده ۱۰ قانون زمین شهری در مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر شد و ۳۸۶ قطعه در فاز ۲ مسکن مهر رشت و ۳۲ قطعه در پروژه مسکن مهر صومعه‌سرا منجر به صورت‌مجلس تفکیکی و بعضاً اسناد تک‌برگی شده و جهت تعهدات سازمانی منظور شد.

حسین پور در پایان عنوان کرد: حدود دو هکتار زمین موات، با اعلام نظر کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری شناسایی و تحصیل سند گردیده که متناسب با کاربری‌های موجود، تعیین تکلیف خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: با هماهنگی یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی و نیروهای گشت هدفمند برخورد مؤثری با متصرفین اراضی ملکی دولت در نقاط مختلف استان به عمل می‌آید که اخیراً شاهد اجرای احکام قضائی صادره در رفع تصرف از اراضی ملکی دولت بودیم.