شناسهٔ خبر: 43841 - سرویس شرکت‌ها

به همت مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت؛

برپایی نمایشگاهی از اقدامات وزارت راه وشهرسازی در ۸ سال دفاع مقدس/ وزارت راه و شهرسازی ۵۴۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است

نمایشگاه اقدامات وزارت راه و شهرسازی در ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در نمایشگاهی با عنوان " یاد یاران" در کنار دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری در پارک لاله تهران برپا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به مناسبت سی‌و هفتمین سالگرد جنگ تحمیلی، و هفته دفاع مقدس نمایشگاه "یاد یاران" در پارک لاله با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، و معرفی اقدامات وزارت راه و شهرسازی به همت مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی در میدان اصلی پارک لاله تهران در حال برگزاری است.

جواد داودی صمدزاده مسئول غرفه وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه "یاد یاران" گفت: مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی در این نمایشگاه با در اختیار داشتن سه غرفه با حضور فعال خود به ارائه خدمات و دستاوردهای این وزارتخانه در عرصه‌های پشتیبانی، تدارکات، عملیات، برنامه ریزی و مهندسی جنگ در طول۸ سال دفاع مقدس از کشور پرداخته است.

صمدزاده با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی ۵۴۰ شهید تقدیم کشور در طول ۸ سال دفاع مقدس کرده است اظهار داشت: بیش از ۳ هزار جانباز، بیش از یک هزار و ۸۰۰ آزاده و بیش از ۱۲ هزارو ۷۰۰ ایثارگر سهم خود را در جنگ به کشور ادا کردند.

مسئول غرفه وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه یاد یاران گفت: بیش از ۲هزار و ۸۰۰ نیرو از این وزارت خانه به جبهه ها اعزام و ۲هزار دستگاه از انواع ماشین آلات طی ۸سال به جبهه حق علیه باطل اعزام شده است.

وی به بخش های مختلف این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه ۷۵ پوستر و عکس از ۵۸ نقطه‌ای که توسط هواپیماها و موشک‌های رژیم بعث عراق تهران را مورد بمباران و موشک باران قرار داده بود ارائه شده است که یادآور مقاومت مردم کشور در برابر رژیم متجاوزگر صدام بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه اقدامات وزارت راه و شهرسازی طی ۸ سال دفاع مقدس در بخش های مختلفی چون، فعالیت‌های بنادر و دریانوری در زمان ۸ سال دفاع مقدس، خلاصه‌ای از فعالیت‌های معاونت حمل و نقل وزارت راه و ترابری، خسارات وارده به وزارت راه و ترابری در زمان جنگ، خلاصه ای از فعالیت های وزارت مسکن و شهرسازی در پروژه های مهندسی جنگ، عمده خسارات وارد شده به تجهیزات وابسته فنی بندر خرمشهر، خلاصه‌ای از فعالیت های وزارت راه در جبهه اشاره داشت که بازدید کنندگان با انبوهی از فعالیت های این وزارتخانه در طول دوران ۸ دفاع مقدس آشنا می شوند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه و اقدامات و فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در ۸ سال دفاع مقدس می‌توانند تا تاریخ ۶ مهرماه به نشانی: میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، پارک لاله، میدان اصلی پارک از ساعت ۱۶ تا ۲۲ مراجعه کنند.