شناسهٔ خبر: 43901 - سرویس هوایی

يك مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری مطرح كرد:

تشريح جايگاه و توانمندی‌های صنعت هوانوردی ایران در منطقه/ دانشکده صنعت هواپیمایی دارای اعتبار جهانی است

مراسم قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دو عنصر صنعت هوانوردی ایران را به شکل خاصی در منطقه متمایز و بدون رقیب کرده است؛ گفت: یک مورد بازار پرکشش تقاضای سفرهای منطقه‌ای است که رقبای ما به واسطه تمرکز فراوان بر بازار حمل و نقل بین‌المللی از این موهبت برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم اعطای گواهینامه بین المللی part۱۴۷ مبتنی بر قوانین EASA به دانشکده صنعت هواپیمایی، با حضور آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری، فرانسوا دله سفیر بلژیک در ایران و اعضای کمیته هوا فضای ریاست جمهوری در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

 آرش خدایی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم، گفت: دو  عنصر صنعت هوانوردی ایران را به شکل خاصی در منطقه متمایز و بدون رقیب کرده است؛ نخست استفاده از نیروی انسانی بومی و با صلاحیت عالی است که در تمام فعالیت‌های فنی و تخصصی شرکت دارد که بیشتر در داخل کشور تربیت می‌شوند و دومین عنصر بازار پرکشش تقاضای سفرهای منطقه‌ای است که رقبای ما به واسطه تمرکز فراوان بر بازار حمل و نقل بین المللی از این موهبت برخوردار نیستند.

وی اعطای گواهینامه بین‌المللی ‌part۱۴۷ به دانشکده صنعت هواپیمایی را نشانه‌ای از تایید این توانایی دانست و گفت: مسیر این پیشرفت ادامه خواهد داشت.

خدایی ادامه داد:ایران در زمره چند کشوری است که تربیت کننده مهندس در دنیا است و این توانایی در ایران نهادینه شده است. در دوران طولانی مدت محدودیت در دسرسی به خدمات و محصولات هوایی بلاشک توان فنی و مهندسی مهندسین ایرانی باعث ادامه رشد قابل توجه صنعت هواپیمایی در ایران شد.

قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دانشکده صنعت هواپیمایی تمامی مجوزهای لازم برای ارائه آموزش‌های تخصصی را از سازمان هواپیمایی اخذ کرده است، گفت:فارغ التحصیلان این مرکز با صلاحیت خوبی از این مرکز خارج می شوند و عموما به سادگی وارد بازار کار شده و به سرعت ارتقا پیدا می‌کنند و درصد قابل توجهی از متخصصان و مدیران صنعت، فارغ التحصیلان این دانشکده هستند و تصمیم مدیریت دانشکده برای اخذ تاییدیه از مرکزی که مورد تایید اتحادیه اروپا باشد اقدام هوشمندانه و به موقعی است که این موقعیت را حفط کند.

وی ادامه داد: ضمن ابراز خوشحالی از تلاش‌های انجام شده این کار را آغازی می‌دانم برای فرآیندی که شما شروع کردید تا این مرکز نه تها نقطه‌ی ثقل ایمنی ما باقی بماند بلکه دارای اعتباری جهانی و منطقه ای باشد و برای سالیان طولانی محور توسعه دانش هوانوردی و مایه اعتباری برای فارغ التحطیلان این مرکز باشد.