شناسهٔ خبر: 44041 - سرویس ریلی

یزدانی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

تشریح تامین تجهیزات زیربنایی راه‌آهن از فاینانس اتریشی/ مذاکره برای تعیین پیمانکاران دست دوم راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان

ریل گذاری معاون شرکت راه‌آهن از تمرکز این شرکت روی فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش برای تامین تجهیزات زیر بنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علائم و ارتباطات و ماشین‌الات مکانیزه خبر داد.

مازیار یزدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه راه‌آهن برای استفاده از فاینانس‌های خارجی در امور زیربنایی اظهار داشت: در حال حاضر بر روی  فاینانس یک میلیارد یورویی اوبر بانک اتریش به منظور خرید تجهیزات زیربنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علائم و ارتباطات و ماشین‌الات مکانیزه تمرکز کرده ایم.

معاون فنی و زیربنایی در ادامه به روند مذاکرات ساخت راه‌آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و گفت: پس از دریافت اسناد این پروژه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد در حال مذاکره هستیم.

آمعاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن در ادامه به ساخت خطوط حومه‌ای تهران-پرند اشاره کرد و گفت: راه‌آهن حومه‌ای تهران-پرند از دو قطعه تهران-اسلامشهر و اسلامشهر-پرند تشکیل شده که پیمانکار قطعه تهران-اسلامشهر مشخص و عملیات اجرایی پروژه را شروع شده است.

قطعه دو راه‌‌آهن حومه‌ای تهران- پرند در انتظار برگزاری مناقصه

یزدانی خاطرنشان کرد: قطعه اسلامشهر-پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکت‌های پیمانکار توزیع می‌شود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود.

وی با بیان اینکه «برای اتصال تهران و پرند از طریق حمل‌ونقل ریلی دو خط حومه‌ای مجزا در کنار دو خط موجود در دست احداث قرار دارد» گفت: البته در شهر پرند به دنبال راه‌اندازی یک سیستم حمل‌ونقل ترکیبی با توسعه ایستگاه فعلی و احداث پایانه مسافربری در کنار این ایستگاه با همکاری شهرداری این شهر هستیم. که این همکاری علاوه بر توسعه حمل‌ونقلی شامل طراحی فضای سبز و تامین روشنایی مسیر تردد مردم نیز می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن از بهره برداری خط دوم محور یزد-اشک‌ زر در دو هفته قبل خبر داد و گفت: امیدواریم قطعات بعدی پس از رفع نواقص جزئی به مرور طی یک سال آینده مورد بهره‌برداری  قرار گیرد.

دو پروژه خط دوم در نوبت افتتاح قرار گرفتند

یزدنی یادآور شد: قطعات خط دوم تهران-زنجان هم اکنون در دست ساخت قرار دارد و حد فاصل زنجان تا قزوین نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی بر خوردار است به طوری که طبق پیش‌بینی‌ها بعد از بهره‌برداری خط دوم راه‌آهن‌ تهران-قزوین شاهد افتتاح خط دوم زنجان-قزوین خواهیم بود.

گفتنی است، دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین از تاکیدات سفر رئیس جمهور به استان زنجان بود و ساخت ۱۰۴ کیلومتر خط ریلی این مسیر  در سه قطعه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان آغاز شده است.