شناسهٔ خبر: 44042 - سرویس شرکت‌ها

پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات گیلان و مازندران

بارش باران شدید مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۱ و ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در استان‌های گیلان و مازندران کمینه دما را حدود ۱۰ درجه و در ارتفاعات این استان‌ها، بارش برف را پیش‌بینی نمود.

به گزارش پایسگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، دوشنبه ۹۶/۷/۱۰ در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بین نمود و افزود: از بعدازظهر دوشنبه بر شدت بارش در گیلان و شمال اردبیل افزوده خواهد شد. وی با بیان این که سه‌شنبه ۹۶/۷/۱۱ با تقویت جریان‌های شمالی ضمن تشدید بارش، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران رخ می‌دهد، تصریح نمود: این شرایط با شدت کمتر در خراسان شمالی و گلستان نیز پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده گستره بارش به مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش خواهد یافت.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، دریای خزر را از دوشنبه بعدازظهر تا اواخر هفته مواج و طوفانی پیش‌بینی نمود و افزود: از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس مواج خواهد بود.

این مسوول با اشاره به کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های اردبیل و گیلان، اذعان نمود: انتظار می‌رود در این مدت کمینه دما در استان‌های گیلان و مازندران به حدود ۱۰ درجه سلسیوس برسد و روز چهارشنبه بارش در ارتفاعات این استان‌ها به‌صورت برف خواهد بود.