شناسهٔ خبر: 44174 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اتمام همت- کرج نیاز است/ پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی این آزادراه

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در بازدید معاون رییس جمهور از آزادراه همت- کرج گفت: به منظور اتمام این آزادراه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سهم مشارک دولت اعتبار مورد نیاز است که ۳۵۰ میلیارد ریال آن به صورت نقدی صرف هزینه‌های تملک اراضی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز معاون رییس جمهور از آزادراه همت- کرج بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه قرار گرفت.

محمد باقر نوبخت در خصوص همکاری دولت و بخش خصوصی در آزادراه همت- کرج گفت: در این پروژه بایستی وظایف دولت و سرمایه‌گذار متقابلا مشخص باشد و در صورت تزریق منابع از سوی دولت سرمایه‌گذار نیز پروژه را مطابق برنامه زمان‌بندی پیش ببرد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی نیز در این بازدید با تاکید بر اهمیت این پروژه در کاهش ترافیک پایتخت و استان البرز اظهار داشت: با افتتاح سه آزادراه همت- کرج، تهران- شمال وکمربندی جنوبی تهران استان البرز به لحاظ ساماندهی مسیرهای مواصلاتی و ترافیک متحول خواهد شد.

خیراله خادمی در خصوص اعتبارات طرح بیان داشت: به منظور اتمام آزادراه همت- کرج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سهم مشارک دولت اعتبار مورد نیاز است که ۳۵۰ میلیارد ریال آن به صورت نقدی صرف هزینه‌های تملک اراضی می‌شود.

وی افزود:‌ با توجه به سررسید تعهدات برای آزادسازی قسمت‌های باقیمانده مسیر و هزینه‌های عملیات اجرایی تخصیص ۱۰۰ درصد پروژه مورد نیاز  است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در صورتی که منابع اعتباری این پروژه در زمان مقرر به پروژه تخصیص یابد، این آزادراه طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
خادمی پیشرفت فیزیکی این آزادراه را ۷۴ درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه  در محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نما شهر کرج با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در مرحله تکمیل اجرای آسفالت است.

وی افزود:‌ عملیات اجرایی قطعه سوم از شهرک جهان‌نما شهر کرج تا جاده چالوس نیز در مرحله عملیات خاکی و حفاری تونل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی سال ۱۳۹۶ را سال شکوفایی صنعت ریلی کشور عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال به تحول در توسعه زیرساخت های ریلی و سال آینده به شکوفایی زیرساخت های آزادراهی کشور اختصاص می یابد.