شناسهٔ خبر: 44198 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد مطرح کرد:

توسعه یزد در گرو تحول در حمل و نقل

جلسه مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در جلسه شورای حمل و نقل استان در سخنانی با اشاره به جهانی شدن یزد جایگاه حمل و نقل در توسعه استان را متفاوت دانسته و گفت: توسعه استان در گرو تحول حمل و نقل استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان محمدی حمل و نقل ترکیبی، ارتباط و همدلی بیشتر اعضای شورا با هدف رسیدن به نقطه تعالی و داشتن نگاه کلان را از اولویت‌های مهم این شورا عنوان کرد و افزود: شورای حمل و نقل می‌تواند نقطه اتصال حمل و نقل استان باشد و این جلسات باید فراتر از یک نشست باشد.

نقصان محمدی در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های مهندس صفاری، مدیر پیشین آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان ادامه داد: صفاری در بیش از ۱۵ سال فعالیت در این آزمایشگاه دستاوردهای منحصر به فردی داشته است که این فعالیت‌ها شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک ارتباط مستقیمی با اداره راه و شهرسازی دارد که این لازمه توجه بیشتر به این نهاد است.

همچنین با اشاره به جایگاه ویژه نیروی انسانی و تکنولوژی در این عرصه افزود: بروز بودن نیروی انسانی و تکنولوژی باعث بالا رفتن سرعت فعالیت‌های عمرانی در راه‌سازی می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر نگاه دانش‌بنیان و ارتقاء سطح علمی مجموعه فنی این آزمایشگاه، ابراز امیدواری کرد این اداره زیربنایی می‌تواند نقشی والاتر در پیشبرد اهداف عالی راه و شهرسازی استان داشته باشد.

نقصان محمدی در پایان سخنانش برای مهندس لاهوتی مدیر جدید آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک استان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این نشست مهندس صفاری، مدیر اسبق آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در سخنانی با اشاره به استانداردهای خاک و دستورالعمل اجرایی این اداره افزود: در بین ۵۰۰ آزمایشگاه سراسر کشور کارمندان استان یزد جز نفرات اول تا سوم هستند.

صفاری در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: در بخش تجهیزات با همه مشکلات بخش آزمایشگاه سیمان و همچنین آزمایشگاه شیمی و فولاد، تجهیزات و به‌روز شده است، در حوزه قیر نیز برای رعایت اصول محیط زیستی، قیر امولسیون احداث شد، در حوزه آموزش نیز نیروهای بین ۲۵ تا ۳۰ سال در دوره‌های آموزشی سالیانه که در کشور انجام می‌شود حضور یافتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر نیروهای انسانی کارآمدی داریم و در بحث تجهیزات نیز، وضعیت مناسب است ولی در حد مطلوب نیست.

صفاری با اشاره به رضایت کلی از پروژه‌های انجام شده استان در سال‌های گذشته اظهار کرد: نقطه کوری نداریم که آزمایشگاه نتواند خدمات ارائه دهد و با وجود نمایندگی در تمام نقاط استان پرسنل در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را از خود ارائه دهند.

وی مشکل اصلی آزمایشگاه را وصول مطالبات عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که مطالبات وصول شود به طور قطع این آزمایشگاه در کشور سرآمد خواهد بود.

صفاری در پایان از همه مسئولان استان و دستگاه‌های اجرایی که در این سال‌ها با وی همراه بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این جلسه داوودی مدیرکل راه‌آهن، عبادی مدیرکل هواشناسی، جعفرپیشه نماینده شرکت ساخت و توسعه امور زیربنایی حمل و نقل کشور در استان، دهقان معاون فرودگاه یزد، ذاکر معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در سخنانی از صفاری مدیر پیشین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تقدیر و برای مهندس لاهوتی مدیر جدید این اداره آرزوی موفقیت کردند.

لاهوتی مدیر جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آخرین سخنران این جلسه، نیز در سخنانی با تشکر ویژه از نقصان محمدی، رئیس شورای حمل و نقل استان به دلیل اعتماد به وی ادامه داد: بنده تلاش خواهم کرد بهترین عملکرد را در این حوزه داشته باشم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های خود افزود: در آموزش پرسنل و تکنولوژی باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم که این موارد همیشه به‌روز باشد و در نگاه دانش‌بنیان تلاش می‌کنیم در این راستا حرکت کنیم.

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از فعالیت ۱۵ ساله مهندس صفاری در سمت مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تقدیر شد.