شناسهٔ خبر: 44295 - سرویس استان‌ها

طی ۶ ماهه ابتدای امسال صورت گرفت:

رفع تصرف از ۱۲۵ هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف ۱۲۵ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش ۸۳ میلیارد تومان در ۶ ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرهنگ ستاد کیومرث میرابی مقدم با اعلام این خبر گفت: این عملیات‌ها شامل دو دسته اجرای احکام رفع تصرف و همچنین دستور فوری دادستان شهرستان‌ها بوده است که در موارد پرونده‌های اجرایی احکام ۲۶ مورد اجرای حکم به مساحت ۵۳ هکتار و ارزش ریالی ۲۸ میلیارد تومان رفع تصرف شده است .

وی افزود: هم‌چنین رفع تصرفات فوری که با هماهنگی و دستور دادستان شهرستان‌ها انجام شده نیز ۱۵ مورد به مساحت ۷۳ هکتار و ارزش ریالی ۵۵ میلیارد تومان بوده است.

میرابی مقدم با بیان اینکه مجموع رفع تصرفات ۶ ماهه اول امسال ۴۱ مورد به مساحت ۱۲۵ هکتار و به ارزش ریالی ۸۳ میلیارد تومان بوده است، افزود: بیشترین رفع تصرفات مربوط به شهرستان‌های طرقبه و شاندیز و مشهد بوده است.

وی هم‌چنین به آمار ۱۱۹ مورد رفع تصرفات اراضی ملی از بدو  تشکیل یگان حفاظت (بهمن ۹۴ تاکنون) اشاره کرد و گفت: از بدو تشکیل یگان ۶۱ مورد اجرای احکام و ۵۷ مورد رفع تصرف فوری به مساحت ۴۵۳ هکتار و به ارزش ریالی ۱۲۳۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی اطلاع رسانی مردمی را از شاخص‌های ارزیابی و عامل مؤثر در کاهش تصرف اراضی ملی عنوان کرد و گفت: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض و تجاوز و دخالت  افراد سودجو در اراضی دولتی  را به شماره تلفن‌های ۲- ۳۳۴۹۲۱۸۱  اطلاع دهند.

وی توصیه و تأکید کرد: شهروندان در زمان خرید زمین و ملک در خصوص اسناد قانونی از قبیل سند از سازمان‌های مربوطه استعلام بگیرند چون بسیاری از افراد با قولنامه ملکی را خریداری کرده‌اند و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی بوده و در این صورت خریدار با رفع تصرف اراضی ملی متضرر خواهد شد.