شناسهٔ خبر: 44297 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر مازندران:

تاکید بر ضروت فرهنگ‌سازی در زمینه اجرای الزامات HSE

سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای اجرای کامل الزامات سیستم نظام مدیریت HSE در بنادر نوشهر و فریدون‌کنار تأکید کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی روز یکشنبه در نشست بررسی اقدامات صورت گرفته در زمینه استقرار HSE در بنادر تابعه اداره کل با اعلام این مطلب افزود : ریسک های موجود در بخش های مختلف باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی ارزیابی ریسک ها خاطر نشان کرد : هرگونه بی احتیاطی موجب بروز سوانح می شود لذا باید اقدامات مورد نیاز جهت تشریح روش های اجرایی برای سناریوهای مختلف صورت پذیرد.

در ابتدای این نشست، جواد ملکوتی مدیر پروژه استقرار HSE در بندر نوشهر به تشریح نتایج ارزیابی ریسک در این بندر طی ۶ ماهه گذشته پرداخت.

وی بررسی نقاط ضعف و فرصت‌های بهبود از منظر سلامت، ایمنی و محیط زیست در فعالیت های جاری بندر نوشهر، بررسی مستندات موجود در جهت الزامات HSE، برگزاری دوره های آموزشی و تشریح سیستم HSE و ارزیابی ریسک های آن جهت مسئولان HSE شرکت های پیمانکاری فعال در بندر و ... را از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه استقرار HSE در این بندرعنوان کرد.

ملکوتی، بروز رسانی الزامات قانونی ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی، استانداردهای مدیریتی، تشریح روش اجرایی نحوه ثبت و تجزیه و تحلیل حوادث بندری، تشکیل کمیته راهبری HSE را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد.