شناسهٔ خبر: 44303 - سرویس استان‌ها

سرپرست راه و شهرسازی گلستان:

۲۹۱۵ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان مهرماه امسال شرکت می‌کنند

حسن محبوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه ۲۹۱۵ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان مهرماه امسال شرکت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۶۵۴ نفر زن و ۲۲۶۱ نفر مرد هستند که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه جاری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور طی روزهای پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ مهرماه در دو حوزه دانشگاه منابع طبیعی پردیس (میدان بسیج) گرگان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد برگزار می‌شود.

به گفته وی، آزمون روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه در دو نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۲ در رشته‌های عمران (نظارت)، معماری (نظارت)، شهرسازی، ترافیک و نقشه‌برداری در بخش مهندسان و کلیه رشته‌های هفتگانه در بخش کاردان‌های فنی ساختمان برگزار و آزمون عصر آن هم از ساعت ۱۵ الی ۱۷:۳۰ در رشته‌های معماری (اجرا)، عمران (اجرا)، مکانیک (نظارت) و برق (نظارت) برگزار می‌شود.

محبوبی ادامه داد: آزمون روز جمعه ۲۱ مهرماه هم از ساعت ۹ الی ۱۳ در رشته‌های عمران (محاسبات)، مکانیک (طراحی) و برق (طراحی) در بخش مهندسان و تعیین صلاحیت در بخش معماران تجربی و همچنین آزمون طراحی معماری از ساعت ۹ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: ورود داوطلبان به جلسه آزمون بدون کارت شناسایی آزمون و کارت معتبر عکس‌دار یا کارت عضویت عکس‌دار سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان حتی با تأییدیه ثبت‌نام آزمون مجاز نیست.

محبوبی گفت: داوطلبان به منظور رفع نقص در تاریخ ۱۹ و ۲۰ مهرماه با در دست داشتن پرینت کارت شناسایی آزمون و برگه ثبت‌نام و کارت شناسایی عکس‌دار به آدرس اعلام شده در لینک کارت ورود به جلسه، مراجعه و اقدام به رفع نقص کارت آزمون کنند.

وی ساعات مراجعه به باجه رفع نقص را طی روزهای چهارشنبه ۱۹ مهرو پنج‌شنبه ۲۰ مهر از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۳ الی ۱۶ اعلام کرد.

محبوبی، هدف از برگزاری این دوره از آزمون را اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک و نقشه‌برداری در پایه ۳ برای مهندسین و پروانه اشتغال بکار در رشته‌های هفتگانه برای کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی بیان کرد.