شناسهٔ خبر: 44326 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بابلسر تشریح کرد:

تشریح برنامه‌های اداره راه و شهرسازی بابلسر در شش ماهه دوم امسال

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بابلسر برنامه‌های اداره راه و شهرسازی این شهرستان را در حوزه‌های ساخت و توسعه راه‌ها، مسکن، فنی اجرایی و معماری و شهرسازی در شش ماهه دوم امسال تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، حنظله تقی پور ضمن اعلام این خبر گفت: شهرستان بابلسر از جمله شهرستان‌هایی است که به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و تعدد روستاها در آن دارای محورهای پر رفت و آمد بوده، لذا توسعه راه‌ها، ارتقاء ایمنی و پیگیری ساخت و سازهای دولتی و مسکن را از جمله فعالیت‌های مهم این اداره برشمرد.

وی تصریح کرد: از این رو این اداره در راستای برنامه‌ها و اهداف خود در زمینه بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های تحت پوشش خود اقدامات گسترده‌ای را انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به تعریض محور اجاکسر – رزکنار به طول ۴ کیلومتر، تعریض محور بهنمیر – کیاکلا به طول ۱/۵ کیلومتر و روکش آسفالت مقابل نیروی هوایی – می‌رود به طول ۵ کیلومتر اشاره کرد.

در حوزه راه روستایی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی پایین احمدکلا، شورک، اجاکسر، علی‌آباد، بابل پشت، می‌رود- نیروی هوایی، اناری در بخش مرکزی، روستاهای کاسگرمحله، درزی نقیب، سپاه محله، سعیدکلا در بخش رودبست و منگلاب – امامزاده قاسم از جمله برنامه‌های این اداره در شش ماهه دوم امسال است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بابلسر همچنین در حوزه مسکن پیگیری صدور سند مالکیت متقاضیان مسکن مهر دولتی در دو فاز ۴۸ و ۱۲۰ واحدی، بررسی و امکان‌سنجی بهره‌مندی متقاضیان وام مسکن مهر یارانه دار مراجعه‌کننده جهت ثبت‌نام در پروژه‌های مشارکتی خودمالک در پروژه‌های ۲۹۸ و ۳۲۰ و ۱۰۵ و ۶۰ و ۲۰۸ واحدی موجود در شهرستان، بازدید میدانی از محل و نحوه استقرار بنای آپارتمان‌های مشارکتی و بهره‌مند از وام یارانه‌ای، تقسیط و صدور نامه‌های تأیید کد رهگیری متقاضیان مراجعه‌کننده به تعداد قریب به ۱۰۰ متقاضی، نامه‌نگاری در خصوص اصلاح وضعیت متقاضیان در سامانه ثبت‌نام و واگذاری مسکن مهر به تعداد قریب به ۲۰ نفر، حضور در جلسه کارگروه ویژه بررسی علل طولانی شدن تقسیط متقاضیان مسکن را از جمله اقدامات دیگر این اداره در سه‌ماهه دوم امسال دانست.

همچنین در حوزه شهرسازی و معماری نیز می‌توان به بررسی، بازدید و پاسخگوئی به بیش از ۱۶۰ پرونده کمیسیون ماده ۱۰۰ مطروحه در شهرداری، تهیه گزارش تخلفات ساختمانی و شهرسازی صورت گرفته، تهیه گزارش آماری از عوامل دفع گردشگر و پتانسیل‌های گردشگری شهر بابلسر، تهیه گزارش تصویری از سیمای شهر بابلسر اشاره کرد.

گفتنی است: از ۱۰۵۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و روستایی موجود در مازندران، مقدار ۱۵۶ کیلومتر در شهرستان بابلسر واقع شده است.