شناسهٔ خبر: 44327 - سرویس ریلی

مديرعامل راه آهن در مراسم صبحگاه مشترك پليس راه آهن كشور مطرح كرد؛

راه آهن محور توسعه اقتصاد مقاومتی

سعید محمد زاده مديرعامل راه‌آهن در مراسم صبحگاه مشترك پليس راه آهن، پليس راه آهن را نگاهبان و حافظ امنيت سير و حركت ايمن قطارها در شبكه ريلي برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت راه آهن، مديرعامل راه آهن صبح امروز در صبحگاه مشترك پليس راه آهن كشور با اشاره به ارزش و اهميت و بي بديل بودن نعمت امنيت گفت: طبق سخن حضرت علي(ع) آسايش زندگاني در امنيت است و بدترين شهرها شهري است كه در آن امنيت نباشد.

سعيد محمدزاده افزود: وجود نيروي انتظامي جز بركات نظام جمهوري اسلامي است و به يمن حضور اين دوستان،كشور هميشه در امنيت و آرامش است.

وي خاطرنشان كرد: پليس راه آهن نگاهبان و حافظ امنيت سير و حركت ايمن قطارها در شبكه ريلي است.

مديرعامل راه آهن تاكيد كرد:هرچند وظيفه ما خدمت به مردم و تكريم مسافران است اما در مقابل كساني كه اخلال در نظم ايجاد مي كنند پليس با اقتدار و صلابت برخورد مي كند.

وي بابيان اينكه راه آهن محور اقتصاد مقاومتي است از پليس راه آهن خواست همچون گذشته در حفظ نظم و امنيت از هيچ نكته اي دريغ نكنند تا همه دركنار هم حمل و نقل ريلي آرام و ايمني داشته باشيم.

همچنين سردار اكبرشاهي فرمانده پليس راه آهن كشور در اين مراسم گفت: پليس راه آهن تامين امنيت بيش از ۴۰۰ ايستگاه و ۵/۱۲ كيلومتر خطوط ريلي را به عهده دارد.

سردار اكبرشاهي ادامه داد:فعاليت پليس راه آهن همانند ساير نيروهاي پليس بلكه فراتر از آن هاست زيرا پليس راه آهن هم ضابط عام است و هم ضابط خاص.

وي با اشاره به اينكه برگزاري صبحگاهي در اين سطح نشان دهنده آمادگي پليس راه آهن است خاطرنشان كرد: باتوجه به اينكه راه آهن آماج تهديد تروريستها است اما پليس راه آهن به دليل سطح بالاي آمادگي و نيز هوشياري كاركنان،اجازه نمي دهد كه تروريستها هيچ حاشيه امني در سطح شبكه ريلي داشته باشند.

وي افزود:پليس راه آهن دوچهره و دونگاه دارد .در نگاه اول مطابق فرامين مقام معظم رهبري، برخورد با مردم سراسر مهرباني و عطوفت است و در نگاه دوم برخورد با برهم زنندگان امنيت اجتماعي،همراه با قاطعيت است.

وي تصريح كرد:با آموزش هايي كه صورت مي گيرد پليس راه آهن مانند گذشته توانايي ايستادگي در مقابل هرگونه ناامني و اخلال را دارد .

در پايان ازچند تن از روساي قطار،مهمانداران،درجه داران و كارمندان نمونه با اهدا لوح قدرداني شد.

گفتني است صبحگاه مشترك پليس راه آهن كشور صبح امروز با حضورفرهادي فرماندار تهران، حجت الاسلام سماعي رييس عقيدتي سياسي پليس پيشگيري ناجا،عرب سرخي فرمانده يگان امداد قاتب،جمعي از مديران راه آهن و يگان هاي نمونه پليس راه آهن كشور،بسيج راه آهن،دژبان سپاه و ارتش،يگان امداد تهران بزرگ و يگان موزيك و تشريفات ناجا در حوزه ۶ راه آهن برگزار شد.