شناسهٔ خبر: 44353 - سرویس ریلی

مدیر پروژه‌های بین المللی راه‌آهن ایتالیا:

علاقه مندی ایتالیا برای انجام پروژه‌های موبیلیتی در ایران/ پتانسیل‌های راه‌آهن ایران باید به واقعیت تبدیل شود

نشست نینو چینگولانی مدیر پروژه های بین المللی راه‌آهن ایتالیا در خصوص همکاری های متقابل با ایران در نشست خبری معرفی دوره های تخصصی ۲۰ گانه مدیران و کارکنان راه آهن در دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت گفت: راه اهن ایران و ایتالیا زمنیه های زیادی برای همکاری در تمام عرصه ها مخصوصا در زمینه موبیلیتی و حرکت دارند بحثی که راه آهن ایتالیا دنبال می کند فقط بحث ایجاد راه‌آهن پرسرعت نیست و بدنبال این هستیم که بتوانیم راه آهن قدیمی یا سنتی را به قطار پر سرعت وصل کنیم تا وارد شهرها شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ نینو چینگولانی در خصوص همکاری‌های متقابل با ایران در نشست خبری معرفی دوره های تخصصی ۲۰ گانه مدیران و کارکنان راه آهن در دانشکده  راه آهن دانشگاه علم و صنعت گفت: راه اهن ایران و ایتالیا زمنیه های زیادی برای همکاری در تمام عرصه ها مخصوصا در زمینه موبیلیتی و حرکت دارند بحثی که راه آهن ایتالیا دنبال می کند فقط بحث ایجاد راه‌آهن پرسرعت نیست و بدنبال این هستیم که بتوانیم راه آهن قدیمی یا سنتی را به قطار پر سرعت وصل کنیم تا وارد شهرها شود.

چینگولانی ادامه داد: موقعیت استراتژی ایران کریدور غرب و شرق برای حمل بار به ایران کمک کنند و کشور ایران بندرگاه‌هایی که در جنوب ایران دارد و می‌تواند بارهایی که از چین و هند به این بندرها وارد می شود را در بخش حمل‌ونقل و ترمینالی حمل کند.

وی اعلام کرد: راه آهن ایتالیا مشتاق است کارهای اجرایی دیگری را در ایران آغاز کند و در زمینه موبیلیتی کار کند.

مدیر پروژه های بین المللی راه آهن ایتالیا با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار داشت: اگر به سرفصل دوره‌هایی که در حال برگزاری نگاه کنیم می بینم که یک وجه مشترک دارند وآن وجه مشترک ایمنی است و بحث ایمنی از بقیه جدا نیست.

چینگولانی مشتری مداری را مهم دانست و گفت: مشتری مداری در ایتالیا یک اصل است و خدمات مشتری و فنآوری اطلاعات و صحبت می‌کنیم باید به دنبال رضایت مشتری باشیم.

وی با تاکید بر این که  فلسفه ساخت و یا توسعه راه آهن مشتری است گفت: از مبدا تا مقصد باید حتما رضایت مشتری در نظر گرفته شود.

مدیر پروژه‌های بین‌المللی راه آهن ایتالیا به زمینه‌های همکاری ایران و ایتالیا در راه آهن اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد سریع راه آهن در سال‌های اخیر داشته می‌توانیم زمینه‌های همکاری را در توسعه ایستگاه‌های راه آهن و موبیلتی بین ایران و ایتالیا داشته باشیم.

وی در باره وضعیت فعلی راه آهن ایران گفت: راه آهن ایران پتانسیل بالایی دارد و رویکرد توسعه در مدیران و تکنسین‌های راه آهن مشاهده می‌شود.

چینگولانی به نقاط مثبت راه آهن ایران اشاره کرد و گفت: راه آهن ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد و پل ارتباطی شرق و غرب است و از این جهت باید یک کریدور خلاقانه و پرسود ایجاد کند و این پتانسیل را به واقعیت و پیشرفت تبدیل کند.

وی همچنین از نقاط ضعف راه آهن نیز گفت: راه آهن باید در جهت افزایش بهره وری گام بردارد و نو آوری و فناوری خوبی داشته باشد و از فرهنگ ریلی باید به سمت فرهنگ موبیلتی حرکت و دیگر موارد حمل و نقل را نیز در نظر داشته باشد.  

این نشست خبری با حضور  بیرانوند معاون اقتصادی و حمل و نقل شرکت راه آهن، برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت، سیدسعید فاضل رئیس دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.